مدیریت شهری اصفهان در حوزه هوشمندسازی پیشرو است

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن‌نما در اصفهان گفت: عملکرد مدیریت شهری نشان می‌دهد که در حوزه هوشمندسازی پیشرو است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ در نطق میان دستور صدوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان پیشرو در بهره‌مندی از فناوری در مدیریت شهری و شهر هوشمند است، اظهار کرد: رویدادهای خوبی در هفته جاری در اصفهان برگزار شد از جمله جایزه مصطفی که از برگزارکنندگان این رویداد عظیم تشکر می‌کنیم.

وی افزود: برقراری ارتباط بین مراکز علمی و محققان و تقویت ارتباط منطقه‌ای بین کشورهای اسلامی از راهکارهایی است که می‌تواند به رشد علمی بین کشورهای اسلامی شتاب بخشد؛ اعطای جایزه علمی مصطفی نیز یکی از بهترین روش‌های همکاری‌های علمی در میان کشورهای اسلامی است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر همین اساس شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی امیدوار است ضمن ترویج علم‌آموزی، موجب همکاری‌های علمی منطقه‌ای شود و به نقطه عطفی در پیشرفت علمی کشورهای اسلامی بدل شود.

وی با قدردانی از استانداری اصفهان برای برگزاری افتتاحیه این جایزه در مرکز همایش‌های بین‌المللی گفت: انتظار داشتیم در دو سفری که رئیس‌جمهور به اصفهان داشت، حداقل پنج دقیقه به مدیریت شهری فرصت می‌دادند تا از مشکلات و معضلات شهری صحبت کنند.

میرباقری تصریح کرد: حیف است که این مجموعه چندین ۱۰ هزار میلیاردی تنها برای رویدادهای ملی و بین‌المللی اختصاص داده شود، امیدواریم در بهمن‌ماه حداقل فاز یک مرکز همایش‌ها افتتاح شود؛ شهرداری نیز پس از این دقت کند، نظم و ترتیب ایجاد شده و امکانات فراهم شده، در این سالن باقی و این سالن برای سایر رویدادها آماده بماند و رها نشود.

وی از هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان برای برگزاری جلسات تلفیق در این سالن تشکر کرد و گفت: مرکز همایش‌های بین‌المللی باید دائم آماده باشد تا بهره‌برداری مناسبی از آن صورت گیرد.

از شهردار اصفهان درخواست داریم که بافت تاریخی را به فراموشی نسپارد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن نما ۱۴۰۲» گفت: فردا افتتاحیه این رویداد عظیم برگزار می‌شود و نشان می‌دهد که مدیریت شهری اصفهان چگونه در هوشمندسازی پیش رو است.

وی ادامه داد: تور فناوری، پنجشنبه‌های فناور و هفته‌های هوشمند اصفهان، مصادیق مختلفی است که نشان می‌دهد در حوزه‌های مدیریت شهری از هوشمندی و فناوری استفاده می‌شود، همچنین مشارکت در صندوق خطرپذیر هدهد، استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی، مشارکت در بعضی پروژه‌های فناورانه برای کسب درآمد یا کاهش هزینه، تأمین ابزارهای فناورانه در حوزه خدمات شهری از جمله دستگاه کنده تراش، ترموگراف درختان جاروی معابر کم عرض، شن‌پاش و نمک‌پاش، پهپاد کاوش‌گر و پهپاد اطفا در این حوزه به‌ویژه در بخش آتش‌نشانی را شاهد هستیم.

میرباقری گفت: در حوزه محیط زیست و معاونت عمران و حمل‌ونقل، استفاده از فناوری بتون، مانیتورینگ، فناوری‌های مکانیزه در سالن اصلی مرکز همایش‌ها از جمله استیج متحرک، استفاده از مصالح فناورانه جهت جلوگیری از نشست، راه‌اندازی خطوط تولید جداول، استفاده از فناوری‌های نوین عمران، استقرار سامانه شهرسازی الکترونیک، استفاده از سامانه‌های پردازش تصاویر و دیتا در مرکز کنترل ترافیک، راه‌اندازی سامانه اصرو، همچنین تولید اقلام پرمصرف اتوبوسرانی از جمله این فناوری‌ها است.

وی با اشاره به استفاده از فناوری در حوزه فرهنگ گفت: گردشگری مبتنی بر واقعیت مجازی، مشارکت در توسعه بازی‌های محیطی و رومیزی خلاق از جمله این فناوری‌ها است، در این راستا خوشحال هستیم که شهر ما در زمینه هوشمندی و بهره‌مندی از فناوری جزو پیشروترین شهرها است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت بافت تاریخی گفت: از شهردار اصفهان درخواست داریم که بافت تاریخی را به فراموشی نسپارد؛ امسال حرکت در این زمینه تا حدی سست شده است و شورای عالی بازآفرینی و جلسات مستمر بافت تاریخی امسال رها شد که باید از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه اداره بافت تاریخی با تلاش زیاد راه‌اندازی شد، اما بدون مسئول رها شده است، گفت: در این حوزه رو به زوال رفته‌ایم که باید حرکت در این مسیر به صورت جدی پیگیری شود و علت آن، نبود متولی بافت تاریخی در شهرداری اصفهان است که امیدواریم بازهم شاهد همت و دقت شهردار در خصوص بافت تاریخی باشیم.

کد خبر 691992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.