یکی از طرح‌های مشوق برای جوانی جمعیت تامین مسکن است

مسئول ستاد اقشار بسیج سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌ریزی دولت‌ها در طرح‌های تشویقی برای حمایت از جوانی جمعیت گفت: یکی از طرح‌های مشوق برای جوانی جمعیت تامین مسکن زوجین است، دولت سیزدهم ساخت مسکن را شتاب داده است و این اقدام را باید به فال نیک گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمشید ارسلان‌جو امروز _یکشنبه، نهم مهرماه_ با اشاره به اینکه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی مرهون رشادت فرزندان این مرز و بوم در دفاع مقدس است، اظهار کرد: در دهه ۶۰ رشد جمعیت ۳.۹ درصد و قرار بود سال ۹۰ به نرخ جایگزین برسیم. رقم مطلوب در این طرح برای هر زوجی ۲.۱ فرزند بود که سال ۹۵ به نرخ ۱.۲ و سال ۱۴۰۰ به ۰.۶ درصد رسید.

وی با اشاره به جهاد فرزندآوری افزود: برخی علت نرخ پایین زاد و ولد را مشکلات معیشتی می‌دانند، در حالی که در ۱۳ استان برخوردار جمعیت کشور دارای رشد جمعیت کمتری نسبت به سایر استان‌ها است.

مسئول بسیج اقشار سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در صورت ادامه نرخ رشد جمعیت، سال ۱۴۳۰ نرخ رشد جمعیت کشور به صفر می‌رسد، ۳۰ درصد از جمعیت کشور بالای شصت سال هستند و هر دو نفری باید از یک نفر سالمند مراقبت کنند.

ارسلان‌جو با اشاره به برنامه‌ریزی دولت‌ها در طرح‌های تشویقی برای حمایت از جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مشوق برای جوانی جمعیت تأمین مسکن زوجین است، دولت سیزدهم ساخت مسکن را شتاب داده است و این اقدام را باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه مطلوب جمعیت در کشور هر خانواده سه فرزند است، گفت: از مسئولان استانی خواهشمندیم که مشکل زمین در شهر یاسوج حل شود و انتظار داریم که زمین واگذاری شده از لحاظ قیمتی دارای ارزش مالی مناسب باشد.

کد خبر 691938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.