رصد ترافیکی شهر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به وظایف این مرکز گفت: با دریافت تصاویر از معابر و تقاطع‌های سطح شهر، گره‌های ترافیک شناسایی و توسط پلیس راهور در این مرکز با اعمال قانون، برای رانندگان متخلف جریمه صادر و پیامک ثبت تخلف ارسال می‌شود.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وظایف مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، در طول سال نظارت بر ترافیک شهر توسط دوربین‌های نظارتی و کنترل زمان‌بندی تقاطع‌ها با حضور کارشناسان پلیس راهور است، اما در زمان‌هایی که با اوج ترافیک روبه‌رو هستیم، همچون آغاز فعالیت مدارس، اعیاد و اتفاقات مختلف در سطح شهر این وظایف فشرده‌تر و وسعت بالاتری دارد.

وی افزود: با دریافت تصاویر از معابر و تقاطع‌های سطح شهر، گره‌های ترافیک شناسایی و توسط پلیس راهور در این مرکز با اعمال قانون، برای رانندگان متخلف جریمه صادر و پیامک ثبت تخلف ارسال می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: گره‌های ترافیکی شامل پارک‌های غیرمجاز، توقف در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، توقف در تقاطع‌ها و راست‌گردها است که در بیشتر مواقع موجب ترافیک گسترده می‌شود.

وی تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی از ابتدای صبح با حضور رئیس ستاد مهر و سایر کمیته‌های ستاد مهر در این مرکز گره‌های ترافیکی توسط دوربین‌های نظارتی رؤیت شده و پلیس راهور علاوه بر اعزام نیروهای خود به محل، زمان بعضی چراغ‌های راهنمایی را نیز بنا بر صلاحدید به‌منظور روان‌سازی ترافیک تغییر می‌دهد.

مسئول کمیته ترافیک ستاد مهر شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از تجارب مفید و ارزنده در ستاد مهر امسال، استفاده از همیاران پلیس بود، ادامه داد: با توجه به رصد تصاویر سامانه‌های نظارتی و شناخت و تجربه سال‌های قبل، در نقاطی که احتمال پس‌زدگی و ازدحام وجود داشت، همیاران پلیس مستقر شدند.

کریمی با اشاره به فعالیت دیگر اعضای این کمیته خاطرنشان کرد: اکیپ‌های گشت و بازرسی به همراه پلیس راهور بر تردد سایر وسایل حمل‌ونقل شهری نظارت دارند و کنترل و نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها، حمل‌ونقل بار را با تغییر ساعات تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها در پیک ترافیک انجام می‌دهند.

کد خبر 691892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.