امروز ۹ مهر در بورس چه خبر است؟

با توجه به آمار ورود و خروج پول از بورس در روزهای گذشته در صورت بهبود تقاضا در نیمه دوم، می‌توان انتظار بهبود روند بازار در روز جاری را داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته پذیره‌نویسی «شگستر» انجام شد و در این پذیره‌نویسی از ۱۳ میلیارد ۲۰۰ میلیون برگه سهم هفت میلیارد و ۶۹۳ میلیون برگه سهم در قیمت ۱۵۱ تومان به فروش رسید که ارزش معاملات یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد.

هرچند که فعالان بازار سرمایه هیچ ممانعتی برای توسعه بازار و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف ندارند، اما موضوع این است که هر هفته به طریقی منابع در گردش بازار در حال خروج است، یا عرضه اولیه‌های جدید یا صندوق‌ها و یا پذیره‌نویسی‌های مختلف، این در حالی است که نقدینگی جدیدی در ماه‌های اخیر وارد بازار نشده است و چنین تصمیماتی منجر به خروج پول از صنایع و نمادها در کلیت بازار می‌شود، بهتر است معامله‌گران در نیمه ابتدایی صرفاً شاهد بازار باشند تا بررسی کنیم که آیا سطح تقاضا در نیمه دوم بهبود پیدا خواهد کرد یا خیر، باید در بازار امروز تحرکاتی در گروه خودرویی و پالایشی مشاهده شود احتمال روند تعادلی در گروه فلزات نیز وجود خواهد داشت.

افزایش نرخ بهره بین بانکی رکود بازار را تشدید کرده است، بنابراین در هفته جاری نیز نمی‌توان انتظار تغییرات زیادی را در بازار داشت، اگر بازار بیش از این اصلاح نکند روند صعودی پرقدرتی را نیز نخواهد داشت.

افت ۲ هزار واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدای معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم مهرماه_ با افت ۲۹۳۹ واحدی، به ۲,۰۸۱,۵۹۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۵.۸۱ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۲۴۶ میلیارد سهم بود که طی ۷,۳۹۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۰۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۳,۰۵۸,۹۹۶ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شبندر» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

امروز ۸ مهر در بورس چه خبر است؟

کد خبر 691891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.