واردات ۱۰۰ دستگاه اتوبوس کارکرده توسط شهرداری ارومیه

شهردار ارومیه گفت: اقدام به واردات تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس کارکرده با استاندارد یورو ۵ کرده‌ایم اما با یک بروکراسی سنگین روبرو هستیم که شاید ۳ سال زمان ببرد تا به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مهدی‌زاده امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای مرکز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اقدام به واردات تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس کارکرده با استاندارد یورو ۵ کرده‌ایم اما با یک بروکراسی سنگین روبرو هستیم که شاید ۳ سال زمان ببرد تا به نتیجه برسد.

وی افزود: شهر ارومیه در حال رشد است اما رشدی که برنامه‌ها از آن عقب‌تر است.

شهردار ارومیه گفت: با اضافه شدن ۱۳۰۰ هکتار به محدوده شهر ارومیه، پرونده طرح جامع شهر بسته شد و پیش‌بینی کرده‌اند در سال ۱۴۱۵ جمعیت شهر یک میلیون و ۱۴۰ هزارنفر می‌شود، این در حالی است که هم اکنون شهرداری ارومیه به بیش از یک میلیون نفر خدمات می‌دهد.

مهدی زاده ادامه داد: تعریف ابتدایی شهر، شهر را محدوده‌ای با سیستم باز و با تبادل سفری و ارتباطی محسوب می‌کند و این تعریف سنگ بنای ایراد در طرح جامع است و از سویی برنامه‌ها و سیاست‌های رشد جمعیتی را داشته و مهاجرت به شهر ارومیه نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: با این شرایط برنامه‌ها متناسب با رشد پیش نمی‌رود، رشدی که بی‌رویه بوده و برنامه‌هایمان پاسخگو نیست و نظام برنامه‌ریزی ما ایراد دارد.

مهدی‌زاده عنوان کرد: شهرها تابع سه برنامه بالادستی، جامع و تفصیلی بوده و از سویی رشد شهرها متناسب با برنامه‌ریزی پیش نرفته است.

شهردار ارومیه گفت: وقتی برنامه‌ریزی نباشد سلایق اشخاص دخیل در مدیریت شهر خواهد شد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: با توجه به ترافیک روزافزون در شهر هم اکنون بدون ایجاد پارکینگ هیچ مجوز و پروانه‌ای صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به خیابان حسنی افزود: این خیابان یک خیابان جاذب سفر بوده و چنانچه در گذشته مطب پزشکان در این خیابان مستقر می‌شدند باید زیرساخت لازم در خصوص پارکینگ‌ها نیز به وجود می‌آوردند چرا که این خیابان علاوه بر مردم ارومیه محل رجوع مردم سایر شهرها نیز است.

مهدی زاده عنوان کرد: شهرداری ارومیه اقداماتی را در راستای مدیریت ترافیک در خیابان آیت الله حسنی شروع کرده است.

کد خبر 691846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.