مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌های قضایی توسط پلیس فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از مصالحه بیش از ۷۰ درصدی پرونده های قضایی در شش ماهه اول سال جاری در کلانتری‌ها خبرداد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، سرهنگ کاووس محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری حدود ۳۴ هزار فقره پرونده به مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌های استان فارس ارجاع شده که بیش از ۷۰ درصد از این پرونده‌ها توسط مشاوران کلانتری‌ها به مصالحه منجر شده است.

وی افزود: مشاوران کلانتری‌های فرماندهی انتظامی استان فارس با نگرش به تخصص، تجربه و توانمندی بالایی که دارند، همواره پرونده‌های قضائی به خصوص پرونده‌های خانوادگی و اجتماعی را قبل از اینکه به سطوح بالاتری برسد، حل و فصل می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه بسیاری از پرونده‌های قضائی با تلاش و پیگیری مشاوران کلانتری قابل حل است، گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۴ هزار و ۲۵۰ نفر برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس مراجعه داشتند و به صورت تخصصی از خدمات مشاوره فردی در حوزه‌های روانشناسی، خانوادگی، اجتماعی، حقوقی، فردی، شغلی، تربیتی و ازدواج بهره مند شده‌اند.

محمدی ادامه داد: تلاش در جهت سازش پرونده‌های قضائی در دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها و ارائه خدمات مشاوره فردی در مرکز مشاوره آرامش پلیس فارس توسط کارشناسان و مشاوران متخصص، متعهد و مجرب و به صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه خدمات مشاوره و مددکاری یکی از بهترین راهکارها در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس و دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها با هدف ارتقا سطح بهداشت روان شهروندان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش بار انتظامی و قضائی راه اندازی شده و با احساس مسئولیت در قبال شرایط اجتماعی و در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای برای عموم جامعه گام بر می‌دارد.

کد خبر 691812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.