۸۰ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان سالمند هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان گفت: حدود ۸۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، عباس اهرابی با بیان اینکه احسان به والدین و سالمندان سفارش مؤکد قرآن است، اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد ریشه دینی داشته و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد در طول سال از خدمات کمک‌هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، تأمین جهیزیه فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، اردوهای زیارتی، هزینه‌های نگهداری، تأمین مسکن و ارائه خدمات عمرانی، آموزش‌های فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای بهره‌مند می‌برند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه ۸۲ هزار و ۸۹۳ خانوار شامل ۱۱۲ هزار و ۳۳۳ نفر از مددجویان کمیته امداد، سالمند هستند، خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته تکریم سالمندان و با هدف ترویج و احیا ارزش‌های اسلامی در راستای تجلیل و تکریم این افراد، برنامه‌های متنوع از سوی این نهاد اجرا خواهد شد.

اهرابی تصریح کرد: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقا فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقا سطح عزت‌نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، اظهار کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان افزود: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت شامخ سالمندی، مبلغ حدود چهار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است که در قالب کارت هدیه و یا بسته‌های حمایتی و بهداشتی به این عزیزان اهدا خواهد شد.

اهرابی خاطرنشان کرد: توزیع بسته سلامت بین سالمندان و تحویل آن به درب منازل این افراد، بازدید مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از جمله دیگر خدماتی است که در طول این هفته به طور ویژه‌تر به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه تأمین لوازم ضروری زندگی، پرداخت تسهیلات مسکن، پرداخت کمک هزینه ازدواج و تسهیلات خود اشتغالی به فرزندان سالمندان، پرداخت وام کارگشایی به سالمندان متقاضی از سایر خدماتی است که به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان گفت: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

کد خبر 691805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.