شهر لوکس اروپا درگیر هجوم ساس‌ها در حمل‌ونقل عمومی

هجوم ساس‌ها به پاریس وجهه جهانی میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را خدشه‌دار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاریس در چند هفته اخیر با انتشار بیش از حد گزارش‌ها و ویدئوهای بسیار در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر وجود ساس‌ها در قطار سریع‌السیر و سینماهای شهر مواجه بوده است که برای پایتخت فرانسه دردسرساز شده‌اند. این حشرات انگلی ناقل هیچ‌گونه ویروس یا باکتری نیستند و باعث بروز یا انتقال بیماری نمی‌شوند، با این حال از طریق تغذیه خون انسان و حیوانات به زندگی ادامه می‌دهند و باعث ایجاد خارش در بدن می‌شوند.

شورای شهر پاریس طی هفته‌های گذشته گزارش‌هایی مبنی بر پیدا شدن ساس‌ها در تعدادی از سینماهای شهر دریافت کرده و به‌تازگی با خبر پیدا شدن این حشرات در واگن‌های سیستم متروی سریع‌السیر مواجه بوده که مردم و مقامات شهر را به تکاپو انداخته است، چراکه این آفات می‌توانند در مقیاسی وسیع و غیرقابل تصور گسترش پیدا کنند و اکنون به یک بحث جدی مزاحمت عمومی و مشکل بهداشتی در شهر تبدیل شده‌اند.

این امر وجهه پایتخت فرانسه را به‌ویژه با وجود آماده شدن شهر برای میزبانی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در تابستان آینده به‌شدت خدشه‌دار کرده است.

شهر لوکس اروپا درگیر هجوم ساس‌ها

کارشناسان معتقدند که ساس‌ها با نفوذ به پارچه‌ای که صندلی‌های قطار و سینما را می‌پوشاند، در آنجا تخم‌ریزی کرده‌اند که با باز شدن این تخم‌ها مناطق یادشده پر از ساس شده است. از زمانی که این مشکل مشخص و عمومی شد، ناراحتی‌هایی در بین مسافران ایجاد شده است و مردم در رسانه‌های اجتماعی خواستار ضدعفونی شدن واگن‌های قطار و سالن‌های سینما شده‌اند.

واگن‌های قطار پاریس در حال حاضر هر دو ماه یک‌بار ضدعفونی می‌شود که این امر برای از بین بردن ساس‌ها بی‌تأثیر است، زیرا این موجودات بسیار مقاوم هستند و به سختی می‌توان از شر آنها خلاص شد.

به این ترتیب دولت مرکزی فرانسه خواهان اتخاذ تدابیری قوی در این زمینه توسط شورای شهر پاریس شده است تا هر چه سریع‌تر وجهه از دست رفته شهر را به آن بازگرداند و پیش از گسترش بیش از حد مشکل آن را ریشه‌کن کند.

کد خبر 691756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.