تحلیل بورس امروز ۸ مهر / یک روز قرمز دیگر در بازار سرمایه

امروز به رغم پیش بینی ها و ارائه گزارشات شش ماهه شرکت ها روند بورس منفی بود، شاخص کل با افت ۱۳ هزار ۴۰۰ واحدی به سطح دو میلیون ۸۴ واحدی رسید و شاخص کل هم وزن نیز با افت سه هزار ۳۱۰ واحدی به سطح ۷۱۵ هزار ۳۱۶ واحد رسید،

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با افت ۱۳ هزار ۴۰۰ واحدی به سطح دو میلیون ۸۴ واحدی رسید و شاخص کل هم وزن نیز با افت سه هزار ۳۱۰ واحدی به سطح ۷۱۵ هزار ۳۱۶ واحد رسید، ارزش معاملات امروز وضعیت بهتری داشت و به سطح پنج هزار ۳۰۰ میلیارد تومان رسید، حجم معاملات نیز به محدوده هفت میلیارد و ۳۸۲ میلیون برگه سهم رسید، در بازار امروز نمادهای فملی، فولاد، شبندر، وبملت، شپنا و اخابر بیشترین تأثیر منفی را بر بازار گذاشتند، در بازار فرابورس نیز به افت ۹۳ واحدی رسید و به سطح ۲۶ هزار ۱۲ واحد رسید، ارزش معاملات فرابورس ۲۸ هزار میلیارد تومان و ارزش معاملات نیز به سطح شش میلیارد برگه سهم رسید.

بورس کالا به عنوان نهاد مالی رسمی کشور حذف شدنی نیست

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جوسازی‌های اخیر در خصوص خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به واسطه طرح ادعای گرانی مصالح ساختمانی با عرضه در بورس اظهار کرد: بورس کالا یکی از نهادهای رسمی بازار مالی است و کسی نمی‌تواند بورس را رد کند؛ در این زمینه ضروری است دولت به حمایت از بورس آمده و به عنوان نهاد تنظیم‌گر عمل کند.

خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی پایان داد

امیرمهدی صبائی مدیر نظارت بر بورس‌ها در پاسخ به این پرسش که امکان خروج سیمان از بورس کالا وجود دارد، گفت: قبل از عرضه سیمان در بورس کالا، یکی از معضلات و نگرانی بزرگ افراد فعال حوزه ساخت و ساز، کمبود سیمان با قیمت منطقی، افزایش ناگهانی قیمت آن در زمان شروع پروژه بود و با عرضه سیمان در بورس این مشکل به نحو مناسبی رفع شد. خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی (به سیمان) پایان داد و به عنوان راهکاری صحیح برای حذف واسطه‌گری و رانت در بازار خرید و فروش این محصول شد.

بهره‌برداری واحد تصفیه گازوئیل در پالایشگاه اصفهان

رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌هایش به استان اصفهان، واحد تصفیه گازوئیل (DHT) در پالایشگاه اصفهان را افتتاح کرد. از جمله دستاوردهای این پروژه می‌توان به تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلانشهرهای کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه به کمتر از ۱۰ppm اشاره کرد.

طرح بزرگ تصفیه گازوئیل با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و ۵۱۱ میلیون یورو در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است و برآورد افزایش سودآوری آن ۲۶۳ میلیون دلار در سال پیش‌بینی می‌شود. برای طرح بزرگ تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان حدود ۱۴ هزار تُن نصب تجهیزات، یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر کابل‌کشی، ۹۵۰ هزار اینچ قطر لوله‌کشی و بیش از ۸۳ هزار متر مکعب بُتن‌ریزی انجام شده است. روزانه ۳۶۰ تُن گوگرد از گازوئیل تولیدی پالایشگاه اصفهان با اجرای این طرح جداسازی می‌شود و میزان گوگرد آن از ۱۰ هزار به ۱۰ PPM تقلیل می‌یابد. این پروژه در زمان حاضر ظرفیت تصفیه ۱۲۰ هزار بشکه سوخت در روز را دارد.

تغییرات بازار

تحلیل بورس امروز ۸ مهر / یک روز قرمز دیگر در بازار سرمایه

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۸ مهر / یک روز قرمز دیگر در بازار سرمایه

کد خبر 691735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.