۱۷۶ برنامه فرهنگی هم‌زمان با هفته وقف در استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: هم‌زمان با هفته وقف، ۱۷۶ برنامه فرهنگی در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با پیگیری‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، شانزدهم ربیع‌الاول به جای بیست‌وهفتم صفر به عنوان روز وقف نام‌گذاری شده است اظهار کرد: این تغییر به دلیل این است که انتخاب روز میلاد پیامبر اکرم (ص) به جای رحلت ایشان به عنوان روز وقف، برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و قدردانی از واقفان و خیران و بیان دستاوردهای وقف و پرداختن به وقف‌های جدید فرصت بهتری است.

وی با اشاره به عناوین هفته وقف افزود: دهم مهر به نام وقف، رسانه، ترویج فرهنگ وقف، یازدهم مهر به نام وقف، قرآن، سنت نبوی، سیره معصومین (ع) و دوازدهم مهر به نام وقف، اقتصاد پایدار، رشد تولید، سیزدهم مهر به نام وقف، امام‌زادگان، ترویج فرهنگ زیارت، چهاردهم مهر به نام وقف، حمایت از خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی تعیین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: پانزدهم مهر هم به نام وقف، حمایت از نخبگان علمی و دانش‌بنیان‌ها و شانزدهم مهر به نام وقف، سلامت جامعه، تکریم واقفان و خیران نام‌گذاری شده است.

واحدی تصریح کرد: دوشنبه مورخ ۱۰ مهرماه به مدت چهار شب آئین جشن و سرور به مناسبت میلاد حضرت رسول (ص) و آغاز هفته وقف با برنامه‌های شاد فرهنگی در جوار آستان مقدس امام‌زادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) شهرستان اراک برگزار می‌شود.

وی برگزاری همایش یاوران وقف، راه‌اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه استان مرکزی، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت را از جمله برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی دانست و تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه و بهره‌گیری از ۴۳ مبلغ اعزامی بومی و مستقر در بقاع متبرکه، از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی و صنفی وقف، بازدید از واقفان خیراندیش و دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته وقف در استان مرکزی است.

واحدی دیدار با استاندار مرکزی و فرمانداران در شهرستان‌ها، برگزاری پنج محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در هفته وقف دانست و اضافه کرد: طی شش ماه نخست امسال، ۹۰۰ بسته نوشت‌افزار به ارزش پنج میلیارد ریال در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

وی از اعزام ۳۳۰ نفر به کربلای معلی و مشهد مقدس با صرف اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال خبر داد و افزود: ۵۰ هزار زائر در کاظمین توسط موکب امام‌زادگان استان مرکزی پذیرایی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از کمک شش میلیاردی این اداره کل برای ازدواج جوانان، آزادسازی زندانیان و دارو و درمان مستمندان خبر داد و گفت: از دیگر دستاوردهای اداره کل اوقاف استان مرکزی در شش ماه نخست امسال، ثبت ۲۵ وقف جدید به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال است.

واحدی از تأسیس شرکت طرح و توسعه دُرنیکا و راه‌اندازی طرح ملی پرورش ماهی در قفس در بندر چارک استان هرمزگان خبر داد و افزود: این اقدام با هدف احیا و افزایش بهره‌وری موقوفات، رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح با ظرفیت اسمی پنج هزار تن پرورش انواع ماهی با سرمایه‌گذاری موقوفات استان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع)، برای اشخاصی که در شهرستان اراک ملک اوقافی دارند و به صورت وکالتی آن را به فروش رسانده‌اند، تخفیفی در نظر گرفته شده است تا به مدت یک‌ماه پذیره را به قیمت سال اجاره ملک، پرداخت کنند.

کد خبر 691734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.