۳۶۹ میلیارد تومان پروژه آبرسانی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تا پایان امسال ۱۴ پروژه تامین آب و آبرسانی در شهرستان‌های مختلف استان کردستان با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی آبفای کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: مهمترین پروژه‌ای که امسال افتتاح خواهد شد تصفیه خانه آب شهر دیواندره است که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی دومین پروژه بزرگ اجرا شده و قابل افتتاح تا پایان امسال را اجرای خط انتقال آب بین مخازن سقز با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد و گفت: در این پروژه عملیات انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۲ به ۱ و مخازن شهر سقز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان خاطرنشان کرد: در شهرستان کامیاران نیز پروژه احداث مخزن دو هزار مترمکعبی مسکن ملی با هشت میلیارد تومان اعتبار، آبرسانی به روستای قورق با پنج میلیارد تومان و آبرسانی به روستای کیله گلان با ۲.۲ میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرهاد تصریح کرد: در شهرستان سروآباد پروژه‌های آبرسانی به روستای گواز با ۱.۷ میلیارد تومان اعتبار، نسنار و یوژنان با ۲.۸ میلیارد تومان، در شهرستان بیجار آبرسانی به روستای زرده کمر با ۲.۳ میلیارد تومان و کوتان با ۱.۹ میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین آبرسانی به روستاهای منجیلان، حمزه لان و خوری‌آباد و بیلو با اعتبار ۱۱.۳ میلیارد تومان، آبرسانی به روستای لنج‌آباد سنندج با اعتبار سه میلیارد تومان و حفر چاه روتاری شماره ۶۵ دشت ریخلان مریوان با اعتبار یک میلیارد تومان دیگر پروژه‌های آبرسانی شاخصی خواهند بود که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: در مجموع تا پایان امسال ۱۴ پروژه تأمین آب و آبرسانی در شهرستان‌های مختلف استان کردستان با اعتبار ۳۶۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 691683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.