خسارت وارد شده به آتش‌نشانی قم در ماموریت‌های برون‌شهری جبران شود

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: جبران خسارت‌های وارده به آتش‌نشانی قم در ماموریت‌های برون‌شهری موضوعی است که باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن طلایی امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از ایستگاه‌های آتش نشانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این شغل یکی از ارزشمندترین مشاغل است، چرا که آتش‌نشان این فرصت را دارد که از جان و مال هم‌وطنان خود حراست کند.

وی افزود: شهر قم ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که نسبت به جمعیت با استانداردهای جهانی فاصله‌ای ندارد و برای مناطق جدید شهری نیز پیش‌بینی احداث ایستگاه‌های جدید انجام شده است.

عملکرد مطلوب آتش نشانی در قم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ساخت ایستگاه مادر آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم (ص) اضافه کرد: مجموع این اقدامات موجب شد نیروهای آتش‌نشانی قم به‌طور متوسط در مدت ۳.۵ دقیقه در صحنه حوادث حاضر باشند، در حالی که استاندارد جهانی چهار دقیقه است.

وی با اشاره به ساخت سایت آموزشی برای آتش‌نشانان در بلوار آیت‌الله بروجردی ادامه داد: امروزه مهارت نیروهای آتش‌نشانی و آمادگی جسمانی آنها امری بسیار حیاتی و مهم است.

طلایی مسئله اطفای حریق و نجات در خارج از محدوده شهری را موضوعی مهم دانست و تصریح کرد: اینکه نیروهای آتش‌نشانی به دلیل کمک به شهرهای اقماری یا شهرک‌های صنعتی اطراف از محدوده شهری خارج می‌شوند و امکانات خود را برای اطفای حریق در این نواحی به کار می‌گیرند، یک خطر بالقوه برای شهر قم است.

وی تاکید کرد: اگر هم‌زمان با اعزام نیروهای آتش نشانی برای حریق‌های سنگین به خارج از شهر، شاهد اتفاقی برای شهروندان قمی باشیم، روند خدمت‌رسانی داخل شهر مختل خواهد شد؛ از طرفی جبران خسارت‌های وارده به آتش‌نشانی قم در مأموریت‌های برون‌شهری موضوعی است که باید تعیین تکلیف شود.

اهمیت ترویج فرهنگ ایمنی

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه هزینه‌های تأمین خودروها و تجهیزات آتش نشانی این روزها بسیار سنگین است، گفت: در دنیای امروز مبحث فرهنگ ایمنی بسیار فراگیر شده و مورد توجه است.

طلایی افزود: فرهنگ ایمنی مجموعه‌ای از باورها، دانش و رفتارهای فردی است که شهروندان را در برابر خطرات مصون نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ایمنی باید از مدارس و سنین کودکی آغاز شود، گفت: شهروندان با اقداماتی بسیار ساده می‌توانند از بروز حادثه پیشگیری یا در صورت وقوع آن را در لحظات اولیه مدیریت کنند که این مهارت به آموزش‌های عمومی و شهروندی فراگیر نیاز دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم شغل آتش‌نشانی را دشوار اما با ارزش دانست و اظهار کرد: لازم است امکانات رفاهی برای نیروهای آتش نشانی تقویت شود و پس از هر حادثه سنگین، برای کاهش تبعات روانی آن فکری شود.

کد خبر 691674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.