تاریخ‌سازی و کسب مدال توسط برادران عالمیان؛ این‌بار در بخش دوبل تنیس روی‌ میز

تیم دوبل برادران عالمیان (نوشاد و نیما) با برتری قاطع سه بر صفر مقابل ژاپن، اولین مدال تاریخ تنیس روی‌ میز ایران در بازی‌های آسیایی را قطعی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم دوبل تنیس روی میز ایران متشکل از نوشاد و نیما عالمیان، در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژوی چین امروز _شنبه هشتم مهرماه_ به‌مصاف ژاپن با ترکیب «میزوکی اویکاوا» و «سورا ماتسوشیما» رفت و با نتیجه سه بر صفر مقتدرانه به برتری دست یافت تا ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

بعد از کسب مدال تاریخی برنز تیمی تنیس روی‌میز ایران در بازی‌های آسیایی، حالا باید منتظر کسب نخستین مدال دوبل تنیس روی‌میز کشورمان را در بازی‌های آسیایی باشیم. نوشاد و نیما عالمیان در یک نمایش فوق‌العاده، اجازه نفس کشیدن به دو پینگ‌پنگ‌باز ژاپنی را ندادند و با برتری قاطع سه بر صفر راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند. آنالیز دقیق حریف، از همان ابتدا برادران عالمیان را در مسیر پیروزی قرار داد.

آن‌ها موفق شدند در سه دست و با نتایج ۱۱ بر ۶، ۱۱ بر ۸ و ۱۱ بر ۵ تیم دوبل ژاپن متشکل‌از ماتسوشیتا و اویکاوا را شکست دهند. با این برد ارزشمند مدال برنز تیم دوبل تنیس روی میز ایران برای نخستین‌بار در تاریخ قطعی شد و حالا این دو برادر برای صعود به فینال رقابت‌های دوبل مردان باید در مرحله نیمه‌نهایی و در جو وحشتناک ورزشگاه گونگشو با تیم دونفره چین که میزبان مسابقات است، دیدار کنند.

به گزارش ایمنا، تنیس روی‌میز ایران پیش از این توانسته بود پس از ۶۵ سال به مدال برنز تیمی بازی‌های آسیایی دست پیدا کند و با مسجل‌شدن مدال برنز دوبل، برادران عالمیان در تاریخ تنیس روی میز ایران بیش از پیش ماندگار شدند.

کد خبر 691663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.