دغدغه‌ فعالان بخش صنایع‌دستی مورد توجه باشد

امام جمعه سمنان گفت: فعالان بخش صنایع‌دستی از کم‌توجهی مسئولان استان نسبت به این حوزه به شدت گلایه دارند؛ بنابراین لازم است برای رفع دغدغه آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به مناسبت هفته گردشگری، اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را نقطه مقابل دین‌داری و تعهد معرفی کند، به‌گونه‌ای که گویا افراد دین‌دار نباید از این فضا بهره‌مند شوند.

وی با هشدار به مدیران فرهنگی استان در خصوص تبدیل اماکن فرهنگی به اماکن ضد ارزشی، افزود: توسعه گردشگری امری لازم و ضروری است، اما نمی‌توان ارزش‌های دینی، اخلاقی و اسلامی را فدای آن کرد.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه درآمدزایی و ایجاد اشتغال یکی از ثمرات توسعه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت گردشگری برای معرفی فرهنگ اسلامی ایرانی استفاده کنیم.

مطیعی تصریح کرد: اگر فرهنگ اصیل خود را فراموش کنیم، دچار استحاله فرهنگی و هویتی خواهیم شد و متعاقب آن بسیاری از ارزش‌های ملی، اسلامی و ایرانی خود را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: فعالان بخش صنایع دستی از کم‌توجهی مسئولان استان نسبت به این حوزه به شدت گلایه دارند؛ بنابراین لازم است برای رفع دغدغه آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

کد خبر 691644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.