بزرگ‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی کشور در قم احداث می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: طی سال جاری شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی کشور در بلوار پیامبر اعظم (ص) قم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اصفهانیان‌مقدم امروز _شنبه هشتم مهرماه_ در بازدید از ایستگاه ۹ آتش‌نشانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به دستور کاری که در هیئت عمومی سازمان آتش‌نشانی وجود دارد، باید اقدامات پیشگیرانه و استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر و حفظ اموال مردم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در شهر قم ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی قرار دارد که متناسب با استانداردهای جهانی است، افزود: از لحاظ تجهیزات آتش نشانی با توجه به جمعیت شهر قم، سرانه خوبی را در میان کلان‌شهرها داریم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به توسعه منطقه هشت شهر قم امیدوارم با توجه به پیگیری‌های انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی بتوانیم سرانه‌های ایمنی و آتش‌نشانی را در این منطقه تأمین کنیم.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته طی سال جاری افزود: برای افزایش توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی همکاری‌های خوبی با بخش تهران انجام شده و در خصوص دریافت آموزش‌های لازم در زمینه حوادث شیمیایی، رادیواکتیو و حمل‌ونقل درون‌شهری و امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه و ایستگاه‌های مترو اقدامات لازم انجام شد و بیش از ۵۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانی این آموزش‌ها را دریافت کردند.

اصفهانیان‌مقدم اظهار کرد: برای افزایش تجهیزات آتش‌نشانی، تشک نجات، دستگاه‌های گازسنج به انضمام خودروی فرماندهی در ابتدای سال آماده و در اختیار همکاران داده شده است.

وی گفت: رویکرد سازمان در زمینه مباحث آموزشی این است که با مشارکت مردم و با مباحث ارتقای فرهنگ شهروندی ضمن افزایش توان عملیاتی خود، شاهد کاهش حوادث در سطح شهر باشند که در این زمینه اقدامات بسیاری در حال انجام است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع در مدارس، هیئت‌ها، مساجد، تکایا و مجموعه‌های مختلف و به‌کارگیری آتش‌نشانان داوطلب شاهد کاش حوادث آتش‌سوزی طی ۶ ماه نخست سال جاری بوده‌ایم و با توجه به هماهنگی با صنوف تلاش داریم با همه مشاغل صنعتی، بازدیدهای ایمنی با رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تلاش نیروهای آتش نشانی موجب کاهش حوادث غیرایمن در سطح شهر طی ۶ ماه نخست سال شده است، افزود: کارگروهی با محوریت معاونت امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی در خصوص شناسایی ساختمان‌های ناایمن تشکیل شده است و از شهرداری نیز سازمان آتش‌نشانی، مدیریت بحران و اداره شهرسازی حضور دارند.

اصفهانیان‌مقدم اضافه کرد: با مشارکت مجموعه‌ای که در این کارگروه تشکیل می‌شود و بازدید میدانی، نسبت به شناسایی ساختمان‌های ناایمن در مجموعه مناطق هشتگانه شهرداری اقدام می‌شود که در نهایت پس از جمع‌بندی ساختمان‌ها بر اساس مصوبه ابلاغی وزارت کشور، اقدامات قضائی و قانونی لازم نسبت به آنها انجام می‌گیرد.

وی گفت: با تأکید شهردار قم و تخصیص اعتبارات لازم در این راستا و حمایت شورای اسلامی شهر، در سال جاری شاهد بهره برداری بزرگ‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی کشور در بلوار پیامبر اعظم (ص) قم هستیم.

کد خبر 691642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.