زیرساخت‌های ناکارآمد، نیویورک را زیر آب برد

نیویورک روز گذشته ساعات سخت سیلابی را پشت سر گذاشت؛ کارشناسان یکی از دلایل روان شدن این حجم از آب در سطح شهر را ناکارآمدی زیرساخت‌های شهری اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتی هوچول، فرماندار نیویورک، روز جمعه در لانگ آیلند و دره هادسون وضعیت اضطراری اعلام کرد. او از ساکنان خواست که به دلیل شرایط خطرناک سفر نکنند و در خانه بمانند.

بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی شهر نیویورک، آتش‌نشانان در شش منطقه زیرزمینی شهر که دچار سیل‌زدگی شدید شده بود، عملیات امدادرسانی انجام دادند. آب به ۱۵۰ مدرسه از ۱۴۰۰ مدرسه شهر نیویورک نیز وارد شد. سیل به متروها و راه‌آهن‌ها نیز سرازیر شد و اختلال‌های عمده در خدمات‌رسانی را به وجود آورد، اما شهرداری اتوبوس‌های بیشتری را برای کمک به مشکلات ناشی از قطع سرویس‌دهی قطار مستقر کرد.

زیرساخت‌های ناکارآمد، نیویورک را زیر آب برد

تعدادی از جاده‌ها پس از سیلاب بسته شد، خودروها زیر آب رفت و چندین اتوبوس شهری نیز در سیل گرفتار شدند. مترو، خطوط ریلی منطقه‌ای و سفرهای هوایی به حالت تعلیق در آمدند یا به‌طور چشمگیری به تأخیر افتادند.

سیلاب روز گذشته نشان داد که زیرساخت‌های قدیمی نیویورک تا چه حد در برابر رویدادهای شدید آب و هوایی آسیب‌پذیر است و بیش از یک دهه پس از آن‌که طوفان سندی مقامات را وادار کرد تا در مورد معنای انعطاف‌پذیری زیرساختی در برابر آب و هوا در شهر نیویورک تجدیدنظر کنند، به نظر می‌رسد هنوز کارهای زیادی در این رابطه انجام نشده است.

زیرساخت‌های ناکارآمد، نیویورک را زیر آب برد

گزارشی از مرکز بازرسی نیویورک نشان داد که شهر تنها ۷۳ درصد از ۱۵ میلیارد دلار کمک مالی فدرال را پس از طوفان سندی تا ژوئن ۲۰۲۲ برای شهر خرج کرده است و بیشتر سرمایه شهر برای پروژه‌های تاب‌آوری استفاده نشده بود.

بسیاری از سرمایه‌گذاری‌هایی که شهر پس از طوفان سندی انجام داد _همچون ساخت دیواره‌های سیلابی، سنگ‌ریزه‌ها و تپه‌ها_ برای مدیریت سیل‌های ساحلی و افزایش سطح دریاها و نه بارش شدید انجام می‌شود.

زیرساخت‌های ناکارآمد، نیویورک را زیر آب برد

در شهرهای پرجمعیت مانند نیویورک، خطر سیل به دلیل محیط شهری محصور و کمبود فضاهای سبز افزایش یافته است چراکه مقادیر زیادی از سطوح غیرقابل نفوذ در مناطق شهری وجود دارد، به این معنی که آب نمی‌تواند به زیر زمین نفوذ کند و همین باعث ایجاد رواناب و سیل شهری می‌شود. سیستم‌های مدیریت طوفان این شهر نیز قدیمی است و برای مدیریت سطح رواناب طراحی نشده‌اند.

زیرساخت‌های ناکارآمد، نیویورک را زیر آب برد

کد خبر 691629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.