برادری شیعه و اهل تسنن در خراسان شمالی / اینجا خبری از تفرقه نیست

اهل تسنن و شیعیان خراسان شمالی با بصیرت مثال‌زدنی بدون هیچ اختلاف و تفرقه‌ای کنار یکدیگر زندگی می‌کنند که این موضوع از برکات پیامبر مهربانی‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته وحدت که مصادف با سالروز ولادت پر برکت نبی گرامی اسلام است، برکات زیادی برای جامعه مسلمان جهان داشته است. اگر به تاریخ چند دهه قبل نگاه کنیم، شیعیان و اهل تسنن به واسطه اختلاف‌افکنی کشورهای بیگانه با یکدیگر در نزاع بودند، اما انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) توانست هر دو مذهب را زیر پرچم اسلام جمع کند.

هرچه از انقلاب اسلامی می‌گذرد، وحدت اهل تسنن و شیعیان به ویژه در استان مرزی خراسان شمالی بیشتر می‌شود، استانی که شیعیان و اهل تسنن همچون برادران خونی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

استان خراسان شمالی که از چند قومیت و مذهب تشکیل شده، همواره مورد طمع دشمنان برای اختلاف‌افکنی بوده است، اما بصیرت مثال‌زدنی علما و مردم شیعه و سنی باعث شده است نه تنها اختلافی به وجود نیاید، بلکه وحدت رقم بخورد که عامل امنیت و آرامش منطقه شده است.

شیعه و سنی در خراسان شمالی معنا ندارد، کسبه شیعه در کنار اهل تسنن کاسبی می‌کنند و مردم اهل تسنن در مراسم مختلف ملی و مذهبی شیعیان حاضر می‌شوند؛ اینجا شیعه و سنی همچون دو دست یک تن هستند که با یاری یکدیگر برای خود آرامش خلق می‌کنند. همه این آرامش به واسطه وجود پربرکت حضرت محمد (ص) است. همان‌طور که پیامبر مهربانی‌ها دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد، دل‌های پیروان او نیز با یکدیگر ممزوج است.

اهل سنت و شیعیان ایران هیچ‌گاه دچار تفرقه نخواهند شد

بالی آخوند افشین، روحانی اهل سنت بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: دشمنان اسلام تا زمانی که همه ما به طور یکپارچه پیرو رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم، قادر به هیچ اقدامی علیه وحدت مسلمانان و ضربه به اسلام نیستند.

وی افزود: گروهک‌های سلفی و وهابی بدانند که ما اهل سنت ایران از نظر وحدت با برادران شیعه خود، هیچ مشکلی نداریم، همه زیر سایه اسلام هستیم و یک دین، یک قرآن و یک پیامبر داریم.

برادری شیعه و اهل تسنن در خراسان شمالی/ اینجا خبری از تفرقه نیست

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: دشمنان اسلام باید متوجه شوند تا زمانی که سایه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر سر ما قرار دارد، نمی‌توانند اهل سنت و شیعه را در ایران اسلامی دچار تفرقه کنند.

وی ادامه داد: تاکید و اقدام برای تحکیم و تعمیق وحدت مسلمانان با توجه به وضعیت کنونی منطقه و جهان، فعالیت‌های شرورانه و ضداسلام گروهک‌های تکفیری مورد حمایت استکبار برای همه ما از جمله سنی و شیعه ضروری است.

گسترش یکپارچگی اسلام با برادری اهل تسنن و شیعه

دردی آخوند یزدانی، خطیب نماز جمعه اهل سنت مسجد خاتم‌الانبیاء (ص) بجنورد در گفت‌وگو با ببرنگار ایمنا با تشریح داستان انتخاب بلال حبشی توسط پیامبر خاطرنشان کرد: پس از پیامبر بلال دیگر اذان نگفت و مدینه را ترک کرد، اما پیامبر در خواب به ایشان گفتند ای بلال مگر حضرت فاطمه و حضرت امام حسین اولاد من نیستند؟ برای چه سرزمین من را ترک کردی که این امر نشان می‌دهد اهل‌بیت نیز برای اهل تسنن جایگاه ویژه‌ای دارند و هیچ‌گاه با شیعیان اختلافی نداریم.

وی با بیان اینکه عشق به رسول‌الله (ص) موجب می‌شود رضایت خداوند را کسب کنیم، اظهار کرد: مسلمانان باید با الگو قرار دادن نبی مکرم اسلام و اهل‌بیت پیامبر در زندگانی خود، در راستای گسترش منویات و آموزه‌های اسلامی قدم بردارند و با حفظ برادری و تبعیت از رهنمودهای پیامبر اسلام و رهبر معظم انقلاب برای گسترش یکپارچگی و تقریب مثمر باشند.

ریشه اختلافات دشمنان هستند

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: اهل تسنن و شیعه بر سر زمان دقیق ولادت پیامبر (ص) اختلاف نظر دارند، اما این اختلاف موجب خیر و برکت شده است.

وی ادامه داد: حال به جای اینکه تنها یک روز را برای ولادت پیامبر جشن بگیریم، طی یک هفته جشن برپا می‌کنیم.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی امری واجب است و توهین در این راستا با توجه به نظرات امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای، حرام است.

برادری شیعه و اهل تسنن در خراسان شمالی/ اینجا خبری از تفرقه نیست

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه ریشه تفرقه‌ها دشمنان، مستکبران و بیگانگان هستند که از اختلاف شیعه و سنی سود می‌برند، تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی اعتقادی و دائمی است و هیچ‌گاه نباید از مدار وحدت خارج شد.

به گزارش ایمنا، وحدت شیعه و سنی در خراسان شمالی روز به روز عمیق‌تر می‌شود؛ مردم در این استان با خوشی و در کنار یکدیگر برای ساخت استان تلاش می‌کنند و تاکنون احدی نتوانسته است میان این دو گروه اختلاف بیندازد.

کد خبر 691576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.