احداث تقاطع غیرهمسطح در میدان شهید علیخانی ضروری است

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اصلاح هندسی میدان شهید علیخانی گفت: باتوجه به شرایط ترافیکی و روند رو به رشد تعداد خودروها در شهر و کشور، برای اتصال خیابان‌های بهارستان شرقی و غربی باید یک روگذر به‌صورت تقاطع غیرهمسطح احداث شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به میدان شهید علیخانی به‌عنوان یکی از میدان‌های پرتردد و کلیدی بین مناطق هشت و ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این میدان به دلیل اینکه در کنار یکی از بزرگترین ایستگاه‌های مترو واقع شده از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: به دلیل تردد شهروندان از سمت خیابان‌های رباط دوم و سوم، بهارستان غربی و شرقی و خیابان گلخانه ترافیک زیادی در میدان شهید علیخانی ایجاد می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل شکل هندسی_ترافیکی گذشته میدان شهید علیخانی و قرارگیری ایستگاه قطار شهری، بررسی‌هایی در رابطه با ساخت زیرگذر انجام شد که به دلیل وجود تونل مترو، این اقدام امکان پذیر نبود، بنابراین معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، برای کاهش ترافیک پیشنهاد کرد قسمتی از مسیر شمال تا جنوب میدان برای اتصال خیابان رباط دوم به خیابان رباط سوم به چهارراه تبدیل شود که عملیات عمرانی آن تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با اصلاح هندسی میدان شهید علیخانی، وضعیت ترافیکی بهتر شده است، اما قسمت‌های وجود دارد که باید به‌زودی آسفالت شود.

رسالت تاکید کرد: با توجه به شرایط ترافیکی و روند رو به رشد تعداد خودروها در شهر و کشور، میدان شهید علیخانی برای اتصال خیابان‌های بهارستان شرقی و غربی نیازمند یک روگذر به‌صورت تقاطع غیرهمسطح است.

وی با اشاره به تبدیل محل دوربرگردان مسدود شده در میدان شهید علیخانی به فضای سبز تبدیل، گفت: برای رفت و آمد شهروندان از وسط میدان شهید علیخانی نیز قرار است معبری به‌صورت تونل گل از پارک گل محمدی به مترو اتصال پیدا کند.

کد خبر 691558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا سپاهانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    دمت گرم شهردار خیلی کارت درسته دم همه شهردارای اصفهان گرم.پروژه هایی که تو اصفهان استارت میخوره و سریعم به بهره برداری میرسه خیلی باعث بهتر شدن زندگی تو شهرمون شده