پروژه‌های کلان گردشگری عامل مهم اشتغال‌زایی و کسب درآمد در شهرها است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۱۱۴ شهر داریم که هرکدام به نوبه خود جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارند و پروژه‌های کلان گردشگری می‌تواند به این شهرها برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد یاری رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه‌فروش در بازدید از غرفه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری اصفهان ۱۴۰۲ اظهار کرد: این نمایشگاه بسیار مورد استقبال شرکت‌ها و غرفه‌داران قرار گرفت و در غرفه‌ها سعی شد دستاوردهای نوین گردشگری با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها به منصه ظهور برسد.

وی افزود: شهر اصفهان که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و در مرکز کشور قرار دارد با توجه به وجود جاذبه‌های قابل توجه تاریخی، میراثی و علمی می‌تواند پایگاه ویژه‌ای برای گردشگری باشد، چرا که در اسناد آمایش سرزمین و توسعه استان یکی از محورهای توسعه این منطقه را گردشگری دانستند و این موضوع برای رونق کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌ها و نوآوری‌های جدید در صنعت گردشگری برای اعتلای اصفهان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه توجه به پروژه‌های کلان گردشگری در اصفهان ظرفیت‌هایی را ایجاد می‌کند که بتواند مورد استقبال قرار گیرد، فضای کسب‌وکار را تقویت کند و البته با ملاحظات ایمنی و صرفه‌جویی در مصارف انرژی و موضوعاتی که در حوزه آب وجود دارد، متحول شود، گفت: زیرساخت‌های گردشگری برای اجرا تأمین آب است، زیرا همه این مسائل به احیای زاینده‌رود گره می‌خورد و اگر زاینده‌رود اصفهان و تالاب گاوخونی احیا شود و وزارت نیرو برای تأمین حقابه‌های زیست‌محیطی و کشاورزی اقدام کند، محور گردشگری اصفهان که در حوزه زاینده‌رود است، می‌تواند با قدرت بیشتری مسائل را دنبال کند.

شیشه‌فروش اظهار کرد: بیش از ۱۱۴ شهر داریم که هرکدام به نوبه خود جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و پروژه‌های کلان گردشگری می‌تواند این شهرها را برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد یاری رساند.

کد خبر 691557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.