آتش‌نشانی بندرانزلی نیازمند نیروی انسانی متخصص است

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر در حوادث مختلف به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان نیازمند نیروی انسانی متخصص است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانان بدون هیچ چشم‌داشتی همیشه در خط مقدم حوادث آتش‌سوزی آماده ایثار و فداکاری برای نجات جان و مال شهروندان هستند که امیدواریم به نحو شایسته قدردان این قشر زحمتکش باشیم.

وی افزود: نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی در گذشته با کم‌ترین امکانات به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کردند، با پیگیری مدیریت شهری، اکنون بخشی از تجهیزات استاندارد و به روز آتش‌نشانان تأمین شده اما به حد مطلوب نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی با بیان اینکه آتش‌نشانان این شهر نیروهای آموزش‌دیده و با تجربه‌ای هستند و آموزش‌های درون‌سازمانی آن‌ها بسیار خوب و به روز است، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی یکی از مشاغل حساس و پرخطر است، لذا مسئولان باید بیشتر از سایر مشاغل به نیازهای آن توجه کنند.

جعفری تصریح کرد: در سال‌های اخیر، تعدادی از نیروهای سازمان آتش‌نشانی انزلی بازنشسته شده‌اند و یا در آستانه بازنشستگی هستند و تاکنون نیرویی جایگزین این افراد نشده و اکنون سازمان برای انجام مأموریت‌های خود، نیازمند نیروی انسانی متخصص است.

وی با بیان اینکه استخدام نیروی آتش‌نشانی مستلزم برگزاری آزمون و صدور مجوز از سوی وزارت کشور است، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر با برگزاری آزمون، شرایط استخدام و جذب نیروهای جدید و جوان در سازمان آتش‌نشانی انزلی فراهم شود.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است و سازمان آتش‌نشانی این شهر با به‌کارگیری ۲۵ نیروی ستادی و ۵۵ آتش‌نشان، ۱۲ خودروی سنگین اطفای حریق، یک دستگاه خودروی پیشرویِ امداد و نجات جاده‌ای و شش موتورسیکلت سنگین و سبک در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

خبرنگار: محمدرضا رشیدی

کد خبر 691545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.