بیشترین تعداد حریق و حادثه در روزهای جمعه اتفاق می‌افتد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تاکنون بیشترین تعداد حریق و حادثه را در روزهای جمعه تجربه کرده‌ایم و در ساعات ظهر تا عصر بیشترین گزارش حوادث و حریق اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه غرب اصفهان اظهار کرد: نجات افراد یکی از رسالت‌های خطیر نیروهای آتش‌نشانی است، در این راستا در شش ماهه نخست سال سه هزار و ۲۱۰ نفر از شهروندان توسط نیروهای آتش‌نشانی نجات یافته‌اند و بیشترین تعداد نجات یافتگان متعلق به افراد محبوس در آسانسور است و از تعداد نجات یافتگان، ۵۴ درصد آقایان و ۴۶ درصد متعلق به خانم‌ها است.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال، ۸۳ مورد حوادث مرتبط با کوه گزارش شده و نیروهای آتش‌نشانی به محل برای عملیات نجات اعزام شدند، یافتن موقعیت دقیق درخواست‌کننده، ایمن‌سازی مسیر و رسیدن نیروی آتش‌نشان به موقعیت از سختی‌های کار نجات در کوهستان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین در راستای هوشمندسازی ناوگان آتش‌نشانی این امکان فراهم شده است که تمام تصاویر موقعیت حادثه و حریق که نیروهای آتش‌نشانی اعزام شده‌اند از طریق فرماندهان به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری اصفهان ارسال می‌شود و امکان تصمیم‌گیری در لحظه برای دیگر فرماندهان فراهم است.

بیشترین تعداد حریق و حادثه در روزهای جمعه اتفاق می‌افتد

وی گفت: «سامانه پایش زمان» از دیگر اقدامات در راستای هوشمندسازی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان بوده که به‌منظور سنجش زمان طلایی برای نجات افراد و اعزام نیروهای آتش‌نشانی در کم‌ترین زمان ممکن از ایستگاه آتش‌نشانی پیش‌بینی شده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: دوربین دید در شب پهپاد کاوشگر، کانون حریق را به‌راحتی می‌تواند مشخص می‌کند، این پهپاد از اپراتور خود می‌تواند ۱۵ کیلومتر فاصله بگیرد، در این راستا هشت نفر خلبان از بین نیروهای آتش‌نشانی نیز برای این پهپاد آموزش دیده شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی جان خود را برای نجات جان دیگران فدا می‌کنند، تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی در سنجش و تعیین شاخصه‌ها برای خود سخت می‌گیرد تا برای نجات افراد خدمات بهتری در کمترین زمان ممکن ارائه دهد، زیرا پای ایمنی شهر اصفهان قسم خورده‌ایم.

آتشپاد دوم مطلبی تصریح کرد: بر اساس آمارها، عمر نیروهای آتش‌نشانی پس از بازنشستگی به دلایل مختلف کوتاه است، زیرا ریه‌های اغلب نیروهای آتش‌نشانی به دلیل قرار گرفتن در حجم زیاد دودها در حریق‌ها برای نجات جان انسان‌ها، دچار مشکل است، در این راستا شایسته است از شهدای آتش‌نشان یادی کنیم که مخلصانه و صادقانه جان خود را نثار کردند، امسال برای سومین سال یاد شهید عزیز الله اکبری شهید آتش نشان اصفهان را گرامی می‌داریم.

مدیر عامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در پایان به همراه مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان و امام جمعه از ایستگاه شماره ۲۱ آتش‌نشانی منطقه ۱۱ بازدید و با کارکنان دیدار کرد.

بیشترین تعداد حریق و حادثه در روزهای جمعه اتفاق می‌افتد

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در این دیدار، گفت: هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی، یادآور فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان خدوم و زحمت‌کشی است که برای ارتقای ایمنی و ایجاد آسایش و رفاه مردم از هیچ گونه تلاشی فروگذار نبوده و نیستند.

وی تاکید کرد: بدون شک و تردید زحمات آتش‌نشانان که همواره برای از خودگذشتگی و ارائه خدمات به شهروندان آماده هستند، قابل ستایش است.

کد خبر 691515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.