رونق دوباره هانگژو با ایفل قلابی

منطقه تیاندوچنگ شهر هانگژو که اکنون میزبان مسابقات آسیایی است دوباره رونق سال‌های گذشته خود را به دلیل استقبال گردشگران از نسخه کپی ایفل پاریس در این شهر به دست آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چین سال‌ها است که در حال ساختن کپی‌های شگفت‌انگیز از بناهای تاریخی مشهور بین‌المللی است. در شنژن، می‌توان بین ساختمان‌های ابوالهول و مرکز تجارت جهانی سابق قدم زد. بزرگ‌ترین ساختمان جهان در دهه گذشته نیز در چنگدو واقع شده است که دارای ساحل مصنوعی گسترده و یک خورشید ساختگی است.

منطقه تیاندوچنگ در هانگژو نیز میزبان نسخه کپی از برج ایفل است و همین امر باعث شده است تا گردشگرانی که برای تماشای مسابقات آسیایی به هانگژو سفر کرده‌اند، اکنون برای تفریح به تیاندوچنگ وارد شوند که پیش از این دچار رکود بود.

رونق دوباره هانگژو با ایفل قلابی

طراحان ساخت تیاندوچنگ را در سال ۲۰۰۷ با یک ماکت در مقیاس ۱:۳ از برج ایفل و بازسازی فواره‌های باغ‌های لوکزامبورگ آغاز کردند. تیاندوچنگ زمانی به عنوان یک جامعه لوکس و مکانی برای جشنواره‌های فرهنگی فرانسه تبلیغ می‌شد اما برای سال‌ها، مغازه‌ها و آپارتمان‌های آن خالی از سکنه بود تا اینکه صنعت فناوری پررونق هانگژو خریداران مشتاق را به این منطقه کشاند. بسیاری از استارت‌آپ‌های فناوری در این شهر ۱۲ میلیون نفری، کسب‌وکارهایی را راه‌اندازی کردند که از نظر فعالیت با «سیلیکون ولی» مقایسه می‌شوند.

طرح‌های اولیه تیاندوچنگ ظرفیت میزبانی ۱۰ هزار نفری را نشان می‌داد اما امروزه جمعیت این منطقه تنها حدود ۱۰ درصد از میزان انتظار است. بخشی از طبقه متوسط مرفه هانگژو با این امید که محبوبیت آن افزایش یابد به تیاندوچنگ هجوم آوردند. ماکتی از پاریس نیز در تیاندوچنگ ساخته شد تا گردشگران داخلی را متقاعد کند که وقتی بهترین جاذبه فرانسه در کشورشان است، نیازی به سفر خارج از کشور ندارند!

قسمت اعظم رکود این منطقه ناشی از موقعیت عجیب آن است چرا که هکتارها زمین کشاورزی اطراف تیاندوچنگ را احاطه کرده است و همین امر باعث شده است که تقریباً یک ساعت با حمل‌ونقل عمومی از ایستگاه مرکزی قطار هانگژو فاصله داشته باشد. فقط یک هتل برای مهمانان خارجی در تیاندوچنگ وجود دارد و تعداد انگشت‌شماری از رستوران‌ها، غذاهای معمولی چینی را سرو می‌کنند. به دلیل آلودگی شدیدی که از کارخانه‌های اطراف وارد می‌شود، در بیشتر مواقع سال، آسمان تیاندوچنگ به رنگ خاکستری است.

قیمت‌های بالای املاک و تغییر در رشد اقتصادی منجر به تعداد کم بازدیدکنندگان شد که معمولاً مسافران کنجکاو یا عکاسانی بودند که در سفر یک‌روزه از شهرهای مجاور به سر می‌بردند.

پیش از برگزاری مسابقات آسیایی خیابان‌های این منطقه خالی از عبورومرور بود و رونقی نیز وجود نداشت اما اکنون دوباره تیاندوچنگ و مناطق اطراف ماکت ایفل میزبان گردشگران بین‌المللی شده است و امید می‌رود که این استقبال پابرجا باقی بماند.

کد خبر 691477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.