پیشرفت روزافزون نظام اسلامی برای دشمن بسیار سخت است

امام جمعه شهرستان نایینبا بیان اینکه پیشرفت روزافزون نظام اسلامی برای دشمن بسیار سخت است، گفت: آخرین دستاورد علمی کشور، پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا بود که این کم دستاوردی نیست و از دستاوردهای کم‌نظیر در جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو امروز _جمعه هفتم مهرماه_ در نماز جمعه شهرستان نائین اظهار کرد: به استناد آیات قرآن کریم، خداوند چهار موهبت قرآن عظیم، خلق عظیم، فضل عظیم و ملک عظیم را به پیامبر اکرم (ص) عنایت فرموده است و اعطای این چهار موهبت بزرگ به دلیل عظمت پیامبر اکرم (ص) در عبودیت بود.

وی ادامه داد: تمام معصومین (ع) به ویژه امام صادق (ع) به توجه به قرآن به عنوان کتاب هدایت الهی برای انسان‌ها در تمام ساحت‌ها به ویژه مادی و معنوی سفارش کردند.

امام جمعه شهرستان نائین با بیان اینکه قرآن تمام قلمرو زندگی، ظاهری، باطنی، فردی، اجتماعی، عبودی، دنیوی و اخروی انسان را مورد توجه قرار داده است، گفت: توسل به قرآن، ولایتمداری، ترک گناه، عمل صالح، اخلاق انسانی و اسلامی و رسیدگی به خانواده از مسائل مورد تاکید امام صادق (ع) که در میان تمام سفارش‌ها، معصومین به خدمت به مردم بسیار سفارش کردند.

وی با اشاره اهمیت بالای خدمت به مردم در آموزه‌های دینی، تاکید کرد: تمام ما نسبت به مسائل اجتماعی و رسیدگی به امورات اجتماعی مسئول هستیم و نباید تمام کارها را از مسئولان بخواهیم و مسئولان در حد توان، تلاش خود را برای رفع گرفتاری و برخورد با مشکلات انجام می‌دهند.

مطهرخو ادامه داد: نباید به مسائل و مشکلات اجتماعی که تمام دنیا گرفتار آن هستند، بی‌تفاوت باشیم و با یک تذکر ساده از کنار منکرات اجتماعی بگذریم و مسئولان و نیروی انتظامی را مقصر بدانیم و اگر بخواهیم با این تفکر پیش برویم، باید خیلی بگیر و ببندها انجام شود.

وی با بیان اینکه در میان مسئولان نیز گاهی مسئولان خطاکار نیز پیدا می‌شود و با تفکر غلط باید خیلی‌ها را دستگیر کرد، گفت: با تفکر اسلامی و تفکر پیامبر اکرم (ص) باید سازگار باشیم و مسلمان کسی است که فکرش، فکر نبی باشد و ولایتی کسی است که فکرش، فکر ولی فقیه باشد.

مطهرخو اضافه کرد: با تفکر غلط، برخی‌ها می‌خواهند جوانی که از روی نادانی و جهالت یک خلاف دین و منکری را مرتکب می‌شود، باید دستگیر شوند و شلاق بزنند و محاکمه شود اما باید به اینها گفت که اگر دختر خود شما و فامیل خود شما را بخواهند محاکمه کنند، خود شما با صد نفر تماس نمی‌گیرید که محاکمه و شلاق انجام نشود؟

وی با بیان اینکه گرفتاری امروز ما در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر ناشی از عملکرد اشتباه برخی از ناهیان از منکر است، خاطرنشان کرد: روش پیامبر اکرم (ص) را باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر پیش بگیریم و بدانیم که همه ما نیاز به تذکر داریم اما بایستی با آنان که مفسد هستند، برخورد قاطع شود.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: تمام ما نسبت به مسائل جامعه مسئول هستیم و نباید این مهم را متوجه یک شخص یا یک مسئول کنیم و بدانیم که مسئولان ما، کارشان خدمت رسانی صادقانه همراه با اخلاق کریمانه به مردم است و مردم نیز قدرشناس هستند و متوجه‌اند که چه کسی برای رضای الهی به مردم خدمت می‌کند.

وی با اشاره به دهم مهرماه ۱۳۶۰ و سالروز رأی قاطع مردم به آیت الله خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در آن زمان مردم در یک مشارکت بی نظیر ۷۵ درصدی در سخت‌ترین شرایط کشور همراه با جنگ تحمیلی، درگیری منافقان در داخل کشور و ترور یاران انقلاب به ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای رأی دادند.

مطهرخو در ادامه با اشاره به جملات حکم امام خمینی (ره) به آیت الله خامنه‌ای، تصریح کرد: مردم اگر صادقانه ببینند که کسی متعهد به ارزش‌ها، به انقلاب و به ولایت است و شجاع، جهادی، در خط مستقیم اسلام، عالم به دین و سیاست، خدمتگزار محرومان و مستضعفان، مبارز با سرشاخه‌های فساد، پاک دل، بی آلایش و به دور از ذخایر مادی دنیا باشد و برای خدا کار بکند، آن شخص را با جان و دل قبول می‌کنند.

وی افزود: آن دسته از کسانی که قبل از انتخابات، جشن تکلیف برگزار می‌شود و همه احساس تکلیف می‌کنند، این سخن امام خمینی (ره) را سرلوحه خود قرار دهند که مادام که همه ما و شما در خدمت مردم هستیم، آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نمی‌شود و ملت بزرگ، بیدار و در صحنه جواب همه یاوه‌سرایان و زورگویان را می‌دهند.

مطهرخو ادامه داد: برخی فکر می‌کنند اگر به میدان نیایند، اسلام و جمهوری اسلامی به خطر می‌افتد لذا بدانند که جمهوری اسلامی را همین مردم سرپا کردند و همین مردم از آن دفاع می‌کنند و شما به فکر خدمت به مردم باشید.

وی افزود: به مسئولان شهرستان نائین می‌گویم که اگر صدای ما به سایر مسئولان نیز برسد که به لطف خدا بوسیله فضای مجازی و اطلاع‌رسانی‌ها می‌رسد، درخواست دارم که بیش از از گذشته به مردم خدمت کنید و مشکلات عقب مانده را حل کنید و نگذارید یک مشکل آنقدر بماند که مردم ناامید شوند چرا که برخی مشکلات در شهرستان برای ۳۰ سال گذشته است.

امام جمعه شهرستان نائین ادامه داد: مسئولان شهرستان از جلسات کم بازده خودداری کنند و به مشکلات اولویت دار مردم بپردازند و کارها را به اهل خودش بسپارند و از مشورت با اهل خبره بی بهره نباشند و از کارهای پرسروصدا، پرخرج و کم فایده پرهیز کنند و برای کارهای عمیق فکری فرصت بگذارند.

وی ادامه داد: اگر به چنین مسائلی توجه شود، مردم طعم شیرین خدمت نظام اسلامی و مسئولان را خواهند چشید و در لحظات حساس و تاریخ ساز، همانطور که تاکنون پای کار بودند، پای کار نیز خواهند بود و این موارد گفته شده برای تذکر بود و اینجانب شاهد هستم که مسئولان به خصوص در این دولت بسیار زحمت می‌کشند.

مطهرخو با بیان اینکه پیشرفت روزافزون نظام اسلامی برای دشمن بسیار سخت است، گفت: آخرین دستاورد علمی کشور، پرتاب ماهواره نور ۳ به فضا بود که این کم دستاوردی نیست و از دستاوردهای کم نظیر در جهان است.

کد خبر 691473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.