پرتاب ماهواره نور ۳ موجب مباهات ملت است

امام جمعه قم گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۳ با وجود تحریم‌های سنگین و ظالمانه دشمن، مایه مباهات ملت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز _جمعه هفتم مهرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ اظهار کرد: این موضوع موجب فخر و مباهات ملت است.

وی با تشکر از دانشمندان دفاعی کشور و جوانان فعال در این عرصه گفت: امروز کشور ما در فهرست ۱۰ کشور برتر حوزه فضایی قرار دارد و این مسئله مایه افتخار و قدردانی است.

امام جمعه قم ادامه داد: این اتفاقات در حالی رخ داده که نیروهای مسلح و دانشگاه‌های ما در تحریم‌های سنگین هستند اما همین تحریم‌های ظالمانه مانع از پیشرفت جوانان، اساتید و دانشمندان نشده است و این افراد هر روز قله‌های بلندتری را فتح می‌کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه تداوم این پیشرفت‌ها خواسته ملت ایران است، اظهار کرد: در کنار این باید به پیشرفت‌ها و توانمندی‌هایی دست یافت که به بهبود معیشت مردم کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جمعیت مسلمانان کره زمین گفت: یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد وحدت در میان مسلمانان از تمام کشورها و قبایل است.

امام جمعه قم به فرارسیدن هفته وحدت اشاره کرد و افزود: وحدت سرمایه گرانقدری برای جهان اسلام است که حراست از آن برای تمام ما لازم است چرا که این انسجام و وحدت می‌تواند امید مستضعفان در جهان باشد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های نهفته بسیاری در جهان اسلام وجود دارد که تا کنون به طور کامل شناخته نشده است، اضافه کرد: امروز در جهان ۵۰ کشور مسلمان داریم که بازارهای سرمایه و اقتصاد و سرمایه‌های عظیم معدنی و منابع انرژی اگر در کنار سرمایه‌های روحی و تمدنی قرار بگیرد، موجب عزت و قدرت جهان اسلام خواهد شد.

کد خبر 691468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.