حرکت به سمت فولاد سبز در فولاد مبارکه

وزیر صمت با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، گفت: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم، با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی‌آبادی ظهر امروز _جمعه، هفتم مهرماه_ در آئین راه‌اندازی نیروگاه شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: فولاد در قرآن کریم ذکر شده است، چراکه فقط فولاد استحکام بی‌نهایت داشته و با سایر فلزات متفاوت است.

وی افزود: فولاد صنعت مادر است و بدون این فلز هیچ صنعتی نمی‌تواند شکل بگیرد، تحولات بزرگی در مسیر تولید فولاد وجود دارد، فولاد به دو روش تولید می‌شود که کوره بلند و احیای مستقیم مهم‌ترین روش‌ها است.

وزیر صمت بیان افزود: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم، فولاد تولید نمی‌شود زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

وی با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم که به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم، با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

وزیر صمت تاکید کرد: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولادهای پیشرفته همچون ورق هسته است که نیازهای کشور را تأمین می‌کند و در زنجیره ارزش صنعت به کار برده می‌شود.

کد خبر 691414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.