رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی برای تمام کشور جریان‌ساز است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: اصفهان با هوشمندی در حاشیه جایزه بزرگ مصطفی (ص) مسابقات دانش‌آموزی که یکی از بزرگترین رویدادها در ترویج و توان و دانش فنی دانش‌آموزان در هوش مصنوعی است، را برگزار کرد که برای کل کشور جریان‌ساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی امروز _ جمعه هفتم مهرماه_ در رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی که در هتل عباسی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از بزرگترین ویژگی که فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها دارند این است که انسان‌ها را از درون ضعیف و از بیرون قوی می‌کند، اظهار کرد: به طور مثال یکی از اولین فناوری‌هایی که بشر به آن دست یافت، ماشین بود، بشر تا قبل از این تکنولوژی کارهای خود را با دست انجام می‌داد، بنابراین از نظر بدنی نسل بسیار قوی بود، اما با ظهور تکنولوژی ماشین، انجام کارهای بزرگ با استفاده از آن امکان پذیر شد.

وی ادامه داد: در این راستا با انجام کارها توسط ماشین‌ها انسان از بعد عضلانی ضعیف اما از بعد بیرونی قوی شد، با بروز فناوری شبکه‌های اجتماعی رابطه انسان‌ها در خانواده‌ها آسیب دید، اما از سوی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطات بین‌المللی شکل گرفت.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تا قبل از ایجاد تکنولوژی مثل کامپیوتر دانشمندان ریاضیات تحلیلی قوی انجام می‌دادند، اما بعد از آن انسان‌ها از بعد ریاضیات تحلیلی و ذهنی ضعیف شدند، بنابراین می‌توان گفت تکنولوژی‌ها انسان‌ها را از درون ضعیف، اما قدرت بیرونی آن‌ها را قوی می‌کند.

وی اظهار کرد: در این راستا باید دید فناوری هوش مصنوعی به خصوص مولد قرار است چه اقداماتی را انجام دهد و مخاطب آن کدام قوه انسان است.

دهقانی‌فیروزآبادی با بیان اینکه قوه ذهن مخاطب هوش مصنوعی است، گفت: آینده با توسعه هوش مصنوعی انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، ابتدا انسان‌هایی با ذهن‌های ضعیف به جا می‌گذارد، افرادی که فکر و طراحی نمی‌کنند، زیرا هوش مصنوعی قرار است برایشان انجام دهد، در نقطه مقابل اربابان و ایجادکنندگان هوش مصنوعی هستند که این نسل فرماندهان و صاحبان حکومت‌های آینده خواهند بود.

وی افزود: لازم است بدانیم هوش مصنوعی تمام حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی برای تمام کشور جریان‌ساز است

زیست مهندسی داستان ایجاد جسم‌های آینده است

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تاکید کرد: انسان و هر موجود زنده از یک موجودی به نام سلول تشکیل شده است، هر موجود زنده اساس آن از سلول تشکیل شده است، کدام تکنولوژی است که تمام تمرکزش بر ابعاد و ویژگی و تأثیرگذاری بر سلول و محتوای سلول است؟ تکنولوژی زیستی؛ بنابراین تکنولوژی دیگری وجود دارد به نام تکنولوژِ‌های زیستی و بایو تکنولوژی که سلطان فرمانروایی بر جسم انسان‌ها و موجودات زنده است.

وی افزود: سلول‌های بنیادی، ژن درمانی و مباحث مشابه همه در زیر شاخه یک حوزه تحت عنوان زیست مهندسی قرار می‌گیرد؛ زیست مهندسی داستان ایجاد جسم‌های زنده در آینده است، انسان دارای دو بعد جسمی و ذهنی است و هوش مصنوعی بعد جسمی و ذهنی انسان را برای توسعه و ارتقا هدف قرار داده است.

دهقانی‌فیروزآبادی اظهار کرد: حال این سوال مطرح است که ترکیب بایو تکنولوژی و فناوری زیست مهندسی و هوش مصنوعی چه خواهد شد، باید بدانیم در این زمینه ترکیب جسم و ذهن را خواهیم داشت، این دو فناوری، فناوری انسان‌ساز آینده خواهد بود، بنابراین صاحبان اقتصاد آینده، قدرت آینده و تأثیرگذاران آینده افرادی خواهند بود که تسلط بر این دو حوزه فناوری داشته باشند، لذا یکی از برنامه‌های جدی معاونت علمی ریاست جمهوری به عنوان یکی از نهادهای هدف‌گذار و سیاست‌گذار و حمایت‌کننده علمی در کشور در این دو حوزه خواهد بود.

وی با اشاره به گوهرآفرینی جای جای ایران گفت: همه جای کشور استعدادآفرین است، اما بعضی نقاط آن دارای ویژگی‌های خاص است و استان اصفهان که مردمانی سخت‌کوش، برنامه‌دان و برنامه‌ریز و باهوش دارد نیز جزو استان‌هایی است که ویژگی‌های خاصی دارد، بنابراین بعد از تهران بزرگترین زیست‌بوم فناوری کشور در استان اصفهان است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دانشجویان اصفهان به واسطه وجود دانشگاه‌های خوب و قوی در سطح کشور و بین‌الملل همچنان علاقه‌مند به فعالیت در سطح استان هستند و استان این مهم را دریافت کرده است که با فراهم کردن فرصت علم و فناوری، زمینه‌ساز رشد دانش باشد.

وی در پایان گفت: امروز استان اصفهان با هوشمندی در حاشیه جایزه بزرگ مصطفی (ص) این مسابقات دانش‌آموزی که بزرگترین مسابقات دانش‌آموزی در ترویج و توان و دانش فنی دانش‌آموزان در هوش مصنوعی است، را برگزار کرده که برای کل کشور جریان‌ساز خواهد بود و امیدواریم این جریان مستمر باشد.

کد خبر 691403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.