توزیع کمک‌های فنی و اعتباری به دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های علمی

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه توزیع کمک‌های فنی و اعتباری به دانشگاه‌ها باید با مجموعه‌های علمی استان مشورت شود و برمبنای اولویت‌های مورد اجماع آن‌ها، این اعتبارات توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی عصر امروز ۵ شنبه _ ششم مهرماه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: در زمینه توزیع کمک‌های فنی و اعتباری به دانشگاه‌های استان باید این مجموعه‌ها در قالب یک پیکره واحد دیده شوند زیرا در غیر این صورت ممکن است اولویت‌بندی‌های صحیحی در این حوزه صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: در زمینه توزیع کمک‌های فنی و اعتباری در این حوزه خاص باید با مجموعه‌های علمی مشورت شود و بر مبنای اولویت‌های علمی مورد اجماع آن‌ها این اعتبارات توزیع شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه نظرات دستگاه‌های مختلف، توزیع استانی کمک‌های فنی و اعتباری میان بین دستگاه‌های دولتی باید مورد بررسی کارشناسی بیشتر قرار گیرد و در نشست بعدی دوباره مطرح شود.

در ادامه این نشست طرح الگویی توسعه در تعدادی از روستاهای سر فیروزآباد و پاوه جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان و مهاجرت معکوس، توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه پیرامون این طرح گفت: برای ساماندهی امور روستا نیازمند یک نقشه راه چند لایه و کار و تلاش گسترده هستیم زیرا مباحث مرتبط با پیشرفت و تعالی منحصر به یک عامل خاص نمی‌شود.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب در این عرصه، نیازمند قرار گرفتن یک مجموعه عوامل در کنار یکدیگر هستیم.

صحرایی بیان کرد: پژوهشی که جهاد کشاورزی در این زمینه انجام داده، می‌تواند به بهبود وضعیت روستاها کمک کند ولی بخش اصلی فعالیت‌ها باید به چگونگی ایجاد اتصالات شبکه‌ای در این طرح، اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: مهاجرت معکوس در روستاها به عواملی مانند اشتغال، آموزش فردی، ارائه مهارت‌های کاربردی و مباحث اجتماعی و دیگر عوامل بستگی دارد و جهاد کشاورزی برای موفقیت این طرح، باید این موارد را مدنظر قرار دهد.

در ادامه این نشست طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه به عنوان سند بحران تحول روستاها توسط دفتر روستایی استانداری و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین طرح اطلس شاخص‌های توسعه اجتماعی _ اقتصادی روستاهای استان ارائه و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

کد خبر 691324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.