خبر خوش شهردار برای آتش‌نشانان شیرازی

شهردار شیراز گفت: اقدامات لازم ویژه کلیه آتش‌نشانان واجد شرایط شهرداری در دستور کار است و آتش‌نشانان را مسکن دار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسن اسدی عصر امروز _ پنج شنبه ششم مهر_ در آئین پاسداشت روز آتش نشان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای جنگ بویژه شهدای آتش نشان، اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن روز هفتم مهر روز آتش نشان در دو شب پنج شنبه و جمعه به پاس خدمات این عزیزان میزبان خانواده‌های محترم آتش‌نشانان شهر شیراز هستیم و مراسم قدردانی برای آن‌ها پیش بینی شده است.

وی افزود: در کشور ما هیچیک از فعالیت آتش‌نشانی به بخش خصوصی واگذار نشده است چرا که آتش‌نشانان با جان و مال مردم در ارتباط بوده و جان مردم را پاسداری کرده و خود را فدا می‌کنند.

شهردار شیراز با اشاره به اقدامات زیرساختی صورت گرفته توسط شهرداری، گفت: در چهار ماهه گذشته یک ابر ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک گویم و یک ایستگاه در پارک دراک به بهره برداری رسید.

اسدی همچنین با اشاره به موضوع تأمین مسکن برای آتش نشانان که به عنوان اصلی ترین دغدغه این افراد مطرح است، این نوید را داد: در این خصوص اقدامات لازم ویژه کلیه آتش نشانان واجد شرایط شهرداری در دستور کار است و آتش نشانان را مسکن دار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در خصوص فوق‌العاده جذب ۱۴۸ درصدی بررسی‌ها از زوایای قانونی انجام شده است و ممنوعیت برای مشمولیت این جذب وجود ندارد.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه خرسند هستیم که سازمان آتش نشانی خدمات خود را به صورت فرا استانی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: به مظلومیت و نجابت آتش نشانان در ایستگاه‌های آتش نشانی غبطه می‌خورم و فعالیت آنها مایه مباهات است.

اسدی در پایان از کلیه آتش نشانان و خانواده آنها که امروز در کسوت یک امدادگر به هم نوع خود کمک می‌کنند قدردانی کرد.

نجات جان انسان مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری است

در این مراسم همچنین معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروز آتش نشانان ما یک آرامش دارند و دریافتند شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان دو مجموعه پر قدرت در کنار آنها حضور دارند.

غلامرضا غلامی افزود: در شهرداری در قسمت‌های مختلف در مدیریت بحران و حل مسئله دچار نقصان بودیم اما با حضور دکتر اسدی شهردار شیراز در مجموعه مدیریت شهری و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و تصویب بودجه بیشتر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدیریت بحران در شهر شیراز اختصاص یافت.

وی با اشاره به امضا قرار داد ۱۸۱ میلیارد تومان خرید تجهیزات توسط شهردار شیراز، گفت: با تاکید شهردار شیراز این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این موضوع نشان دهنده آن است که نجات جان انسان‌ها برای مدیریت شهری شهرداری شیراز به عنوان یک اولویت است و تلاش دارد تا از خرید کوچک‌ترین تجهیزات تا موضوعات دیگر پای کار باشد.

غلامی در پایان افزود: طی این دوره از مدیریت آتش نشانی حادثه نگران کننده‌ای در شهر شیراز که مدیریت نشده باشد، نداشتیم.

کد خبر 691313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.