مسکن اصلی‌ترین دغدغه آتش‌نشانان است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت : یکی از اصلی‌ترین دغدغه آتش نشانان مسئله مسکن است و اغلب نیروهای آتش‌نشان به دلیل هزینه‌های بالا در شهرک‌های اطراف شیراز سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی عیدی پور عصر امروز_ پنج شنبه ششم مهر_ در مراسم پاسداشت مقام آتش نشان اظهار کرد: کار آتش نشانی شبانه روزی است و حتی امروز که در حاشیه مراسم قدردانی و پاسداشت از خدمات آتش نشانان بودیم اما آتش نشانان در صحنه وقوع یک حادثه بودند.

وی افزود: سازمان آتش نشانی طی هشت ماه گذشته سه پویش چهارشنبه سوری، نجات طبیعت شیراز و طرح بام یا بانوان آتش نشان محلات را اجرا کرد که در حوزه فرهنگ سازی و پیشگیری از تلفات اتفاقات بسیار خوبی رخ داد. به گونه‌ای که در پویش چهارشنبه سوری ۵۹ درصد کاهش حوادث داشتیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: در سال جاری با تدابیر، آموزش‌ها، فرهنگ سازی و خرید تجهیزات اطفا حریق که انجام شد در حوزه آتش سوزی طبیعت شاهد حوادث کمتری بودیم.

عیدی پور تصریح کرد: میزان هزینه کرد خرید تجهیزات مختص اطفا حریق در ارتفاعات بالغ بر یک میلیارد تومان بوده است که با این اقدام شاهد کاهش حریق در ارتفاعات بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: سازمان آتش نشانی در شهر شیراز ۲۴ ایستگاه خدمت رسانی دارد که در یک چشم‌انداز ۵ ساله به این تعداد باید ۴ ایستگاه افزوده شود تا ۳۶ ایستگاه عملیاتی احداث شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: هم اکنون مدت زمان رسیدن به محل حادثه ۵ دقیقه و ۲۰ ثانیه است که زمان جهانی ۴ تا ۶ دقیقه است اما چشم‌انداز ما برای خدمت رسانی به زمان کمتر از ۵ دقیقه است و در تلاشیم تا با احداث ایستگاه‌های آتش نشانی این زمان کاهش یابد.

عیدی پور ضمن قدردانی از شهردار شیراز، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر در خصوص افزایش بودجه سازمان، گفت: بودجه عمرانی سازمان آتش نشانی ۱۸۵ میلیارد تومان است که ۱۶۰ میلیارد تومان صرفاً برای خرید تجهیزات و نوسازی ناوگان است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: از مبلغ تخصیص یافته برای خرید تجهیزات ۴۰ میلیارد تومان جهت خرید ماشین آلات است که در آینده نزدیک پنج دستگاه خودرو به ناوگان افزوده خواهد شد.

عیدی پور همچنین در خصوص خرید نردبان ۵۶ متری گفت: قرار داد آن منعقد شده است و ۲۲ میلیارد تومان قسط اول آن پرداخت شده است. این در حالی است که خرید این نردبان برای شهرداری شیراز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تیم‌های تخصصی در حوزه آتش نشانی تشکیل می‌شود، افزود: تیم عزیمت بسیار استراتژیک بوده و این حوزه نیازمند تجهیز ناوگان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان است.

تشکیل تیم واکنش سریع از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز بود.

عیدی پور در ادامه سخنان خود به تشریح یکی از اصلی‌ترین دغدغه آتش نشانان پرداخت و تصریح کرد: معیشت آتش نشانان باید به صورت ویژه مد نظر باشد.

وی گفت: دکتر اسدی شهردار شیراز اولین شهرداری بود که در ایستگاه‌های آتش نشانی حضور یافت و به صورت رو در رو با آتش نشانان دیدار و گفت و گو کرد و این اتفاق برای اولین بار رخ داد و این اتفاق بزرگی برای مجموعه آتش نشانی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: آتش نشانان و حتی خانواده آنها برای شیفت‌های ۲۴ ساعته بسیار مشکل دارند و امید است با جذب ۲۷۰ نفر پرسنل آسایش خانواده آتش نشانان را شاهد باشیم.

عیدی پور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اصلی‌ترین دغدغه آتش نشانان مسئله مسکن است و اغلب نیروهای آتش نشان به دلیل هزینه‌های بالا در شهرک‌های اطراف شیراز سکونت دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شهید آتش نشان نداشته باشیم، گفت: ذات کار آتش نشانی این است که در هنگام خداحافظی با خانواده خود ممکن است برگشتی نباشد و این موضوعی که آن را با پوست و خون خود آن را لمس کردیم.

کد خبر 691310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.