مراسم مولودی‌خوانی «ذاکران نبوی» در سنندج برگزار شد

مراسم بزرگ مولودی‌خوانی و دف‌نوازی با عنوان «اجتماع ذاکران نبوی» شامگاه پنجشنبه با حضور پرشور مردم شهر سنندج، مداحان و دفنوازان و مسئولان استانی و شهرستانی در میدان آزادی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم عرفانی و معنوی مولودی‌خوانی «اجتماع ذاکران نبوی» شامگاه امروز _پنجشنبه ششم مهرماه_ با استقبال پرشور مردم شهر سنندج، مداحان و دفنوازان و مسئولان استانی و شهرستانی در میدان آزادی این شهر برگزار شد.

پیام عزیری، خواننده موسیقی عرفانی با همراهی گروه‌های دف‌نوازی در مراسم «اجتماع ذاکران نبوی» به اجرای برنامه پرداخت و گروه‌های مولودی‌خوان سطح شهر سنندج نیز هرکدام قطعه‌ای در مدح پیامبر اکرم (ص) قرائت کردند.

سنندج شهر محب پیامبر اکرم (ص) است

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهر سنندج شهر محب پیامبر اکرم (ص) است، اظهار کرد: این جشن فرصت خوبی است تا این عید بزرگ را در کنار یکدیگر جشن بگیریم و به نشاط و شادمانی بپردازیم.

مراسم مولودی‌خوانی «ذاکران نبوی» در سنندج برگزار شد

وی با تاکید بر اینکه خادم مردم استان کردستان هستم، افزود: به فضل خدا امسال، سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی در استان کردستان است.

استاندار کردستان تصریح کرد: سال گذشته توانستیم دغدغه آب شرب شهر سنندج را برطرف کنیم و امسال نیز کلان پروژه‌های دیگری را که بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، با حضور رئیس جمهور در استان افتتاح خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: گل سر سبد پروژه‌های استان، پروژه راه آهن سنندج - همدان - تهران است که در چند هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، مساجد، تکایا و خانقاه‌های استان کردستان در ماه ربیع‌الاول که به ماه مولود مشهور است، سراسر محل برپایی جشن‌های مولودی‌خوانی، دف‌نوازی با اشعار عرفانی و مدح بزرگی حضرت رسول اکرم (ص) است.

کد خبر 691306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.