صلح و سازش ۸۹ درصدی پرونده‌های جرایم قابل گذشت در ارومیه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 3 ماهه شعبه سوم صلح و سازش در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: از ۱۹۳ پرونده ارجاعی به این واحد، ۱۷۱ پرونده با رضایت طرفین به صلح و سازش منجر شده است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مجیدی در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت فصل خصومت در بین شهروندان در جرایم قابل گذشت، اظهار کرد: صلح و سازش ۸۹ درصدی پرونده‌های جرایم قابل گذشت را در شعبه سوم صلح و سازش مستقر در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی شاهد هستیم.

وی افزود: این جرایم شامل مواردی همچون خشونت‌های کلامی، مزاحمت‌های ملکی و… هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با اظهار این مطلب که شعبه سوم صلح و سازش مستقر در دادسرای ارومیه نزدیک به سه ماه است که کار خود را آغاز کرده است، گفت: از ۱۹۳ پرونده ارجاعی به این واحد ،۱۷۱ پرونده با رضایت طرفین به صلح و سازش منجر شده است.

مجیدی ادامه داد: با تلاش این شعبه علاوه بر سازش پرونده‌های مذکور ،۴۰ فقره از پرونده‌های جریانی در محاکم عمومی و انقلاب ارومیه نیز با سازش مختومه شده است.

وی تصریح کرد: پرونده‌های ارجاعی به واحدهای صلح و سازش مستقر در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی عمدتاً پرونده‌هایی است که شهروندان در کلانتری‌ها و شوراهای حل اختلاف به رضایت و توافق نرسیده‌اند.

کد خبر 691302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.