کارگردانی که ۱۲سال آرزوی ساختن فیلم بر دلش مانده است

نویسنده و کارگردان کهگیلویه و بویراحمدی، گفت: بعد از ۱۲ سال هنوز نتوانسته‌ام فیلم بسازم و برای مخارج خود، خانه‌ام را فروختم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مختاری یوسف‌آباد، عصر روز _پنجشنبه، ششم مهرماه_ در آئین اختتامیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در یاسوج، اظهار کرد: ما هم‌اکنون در سرزمین اولین شهید مدافع وطن آریوبرزن قرار داریم که اگر به وی خیانت نمی‌شد، هرگز پای اسکندر مقدونی به تخت جمشید نمی‌رسید.

وی افزود: ما در سرزمینی محمد بهمن بیگی حضور داریم که اولین مُبدع تشکیلات آموزش عشایری در کشور بود.

این کارگردان سینما گفت: مردمان این سرزمین تنها کسانی بودند که بعد از اطلاع حمله عراق به وطن با تفنگ و فشنگ خود به صورت مردمی به دفاع از میهن پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی برای سرکوب عشایر این دیار هواپیمای جنگی اعزام کرد و در سکوت خبری در سال ۴۲ به بیماران این دیار پرداخت.

مختاری با اشاره به اینکه در این دیار کوچه بن‌بست وجود ندارد، گفت: معماری این شهر در سال ۵۵ همزمان با احداث سینمایی آغاز شد، همان سینمایی که هیچ آثاری از آن در یاسوج یافت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بشر در طول تاریخ از دل زمین فولاد استخراج کرد و گلوله ساخت و به کشت و کشتار دست زد و طلا یافت و دیه داد و زمین در حال از دست دادن حیات خود است، احساسم بر این است تا ۴۰ سال آینده انسان بر زمین جزغاله می‌شود و مادران عزادار می‌شوند، چرا که درختان از زاگرس تا سیبری ایستاده می‌سوزند.

این هنرمند در ادامه گفت: زمانی که خبر رتبه پنجم در کنکور را پدرم شنید، ابتدا ذوق کرد و بعد پرسید: حالا چه قبول شده‌ای؟ گفتم سینما، پدرم با بغض گفت: ما در این شهر آبرو داشتیم، بعد از سال‌ها فهمیدم که راست می‌گفت، ما آبرو داشتیم.

وی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهترین تجلیل برای من این است که بتوانم اولین فیلم‌ام را بسازم، دوازده سال است که شرایط برای ساخت فیلم فراهم نشده و برای مخارج زندگی‌، مجبور به فروش خانه‌ام شده‌ام.

مختاری در پایان هدیه تجلیل خود را به انجمن سینمای جوان اهدا کرد.

کد خبر 691283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.