رونمایی از شبیه‌ساز مجازی اطفای حریق در آتش‌نشانی اصفهان

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از شبیه‌ساز مجازی اطفای حریق در پارکینگ عمومی که توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است، گفت: با بهره‌برداری از ۱۵ پروژه در حوزه فعالیت این سازمان، گام بلندی در راستای شهر ایمن و شهر هوشمند برداشته‌ایم.

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توسعه، آموزش و بهبود فرایند یادگیری، موضوعی مهم در راستای ارتقای آگاهی و فرهنگ ایمنی شهروندان است که همیشه مد نظر این سازمان بوده است.

وی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی میزان نفرساعت آموزش در شهروندان در ۱۴۰۱، افزود: به‌طور قطع فرایند آموزش و یادگیری به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص دارای جوانب متفاوت است و در کنار آموزش‌ها و ارائه نکات ایمنی در دو بعد آموزش‌های تخصصی کارکنان و آموزش‌های شهروندی، آموزش و فعالیت‌های عملی را نیز نیاز دارد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آموزش و فعالیت‌های عملی باید به صورت تمرین، انجام و آمادگی لازم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در عمق یادگیری تکرار عملی بسیار مؤثر است، بنابراین با توجه به اینکه در آموزش‌های تخصصی آتش‌نشان، گاهی شبیه‌سازی و اجرای مانور فرضی با شرایط واقعی و تست‌ها و آزمون‌های شجاعت به لحاظ ارزیابی ریسک اولویت بالایی دارد و پرریسک خواهد بود، طبق تحقیق و پژوهش‌های انجام شده، با در نظر داشتن ارتقای آموزش‌های پرسنلی و شهروندی، مصرف بهینه انرژی، توسعه درآمدی پایدار و کاهش ریسک، ابزار مناسب، شبیه‌سازهای مجازی است.

وی با بیان اینکه با استفاده از شبیه‌سازهای مجازی محیط‌هایی را با شرایط مد نظر خواهیم داشت که موجب می‌شود فرد شرایط واقعی را تجربه کند و آموزش‌های لازم را ببیند، ادامه داد: با توجه به وجود آمار بالای حریق وسایل نقلیه، در تعامل با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، فرایند اجرای شبیه‌ساز مجازی اطفای حریق خودرو در پارکینگ عمومی انجام و امروز _پنجشنبه، هفتم مهرماه_ با حضور مدیران شهری رونمایی شد.

باقری تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم در سال جاری ۳۰ درصد افزایش آموزش‌های شهروندی را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: امروز با رونمایی از ۱۰ پروژه هوشمندسازی عملیات‌ها در قالب عملیات پیشرفته و ۵ پروژه در مباحث آموزش و پیشگیری در قالب ارتقای دانش ایمنی، گام بلندی در راستای شهر ایمن و شهر هوشمند برداشته‌ایم.

کد خبر 691279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.