وقوع بیش از ۱۵۰۰ مورد حریق و حوادث در لرستان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: ۱۶۲ نفرپرسنل ستادی و عملیاتی در هشت ایستگاه عملیاتی این سازمان مشغول فعالیت هستند.

محمد میرزایی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تبریک روز آتش و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشانی اظهار کرد: به همین مناسبت و به منظور آمادگی پرسنل، برگزاری مانورهای اطفا حریق وامداد و نجات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال ۱۴۰۱ تا امروز هزارو ۵۱۱ مورد حریق و حوادث داشتیم، افزود: از این موارد ۴۹۰ مورد حوادث و ۱۱۰ مورد سایر موارد از جمله حوادث کوهستان، ۱۰ مورد سقوط از ارتفاع، ۹ مورد تفحص در آب و غرق‌شدگی، ۱۲۵ مورد تصادفات و واژگونی خودرو، دو مورد گازگرفتگی، ۱۰۹ مورد نجات حیوانات، ۳۵۲ مورد حریق مزارع و باغ و درختان، ۱۴۱ مورد حریق مسکونی، ۹۸ مورد حریق واحدهای تجاری و یک مورد هم چرخ گوشت بوده است.

با کمبود نیروی انسانی آتش نشان و راننده مواجه هستیم

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد خاطر نشان کرد: از جمله مشکلاتی که سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد با آن مواجه است، بحث کمبود نیروی انسانی است؛ چرا که سال گذشته بازنشستگان زیادی داشتیم و امسال نیز چند بازنشسته خواهیم داشت که از سیستم ما خارج می‌شوند و این مسئله ما را با چالش جدی کمبود نیروی آتش‌نشان و راننده مواجه خواهد کرد.

برگزاری ۶ مانور در سال جدید

میرزایی مقدم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، ۶ مانور اطفای حریق و غواصی برگزار شده است، تصریح کرد: از این تعداد مانور چهار مورد اطفای حریق و دو مورد غواصی بوده است.

وی به بحث آموزش و پیشگیری اشاره کرد و گفت: با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی در سطح جامعه و شهر، با پیگیری‌هایی انجام گرفته از طریق واحد آموزش کار را آغاز کردیم تا آتش‌نشانان داوطلب بعد از اینکه آموزش‌های لازم را دیدند به دیگر آتش‌نشانان کمک کنند.

ناوگان آتش‌نشانی خرم‌آباد فرسوده است

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر خرم‌آباد بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و نمی‌تواند از منابع مالی کشوری استفاده کند، هم‌چنین شهرداری نیز با توجه به منابع درآمدی که دارد و اینکه ۹۰ درصد تجهیزات سازمان آتش‌نشانی وارداتی هستند و به علت تحریم‌ها هزینه‌های از عهده شهرداری خارج است، ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به فرسودگی خودروها، پلتفورم امداد و نجات، خودروهای کمک دار در بحث آب گرفتگی با توجه به بارندگی‌هایی که پیش رو داریم، وانت برای ایستگاه عملیاتی، خودرو اطفا حریق، خودرو امداد و نجات، تجهیزات و البسه حفاظت فردی برای آتش نشانان از ضروریات است.

صدور ۱۸۰ مورد اخطاریه

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم آباد عنوان کرد: در بحث اخطاریه‌های ساختمانی، اماکن مسکونی، تجاری و مسکن مهرها که ایمنی را رعایت نمی‌کنند ما ۱۸۰ مورد صدور اخطاریه را برای بار سوم داشته‌ایم که از طریق پست بر ا ی مقامات قضائی ارسال شده است.

بروز تر ین تجهیزات غواصی را سازمان آتش نشانی داراست

وی ادامه داد تیم غواصی سازمان آتش نشانی خرم آباد هم اکنون تمام استان را پوشش می‌دهد و به جرأت می‌توان گفت: در سطح کشور حرف برای گفتن دارد چرا که در بحث غواصی و تجهیزات غواصی مشکلی نداریم و تیم ما کار غواصی را به شکل کاملاً علمی و استاندارد انجام می‌دهند.

میرزایی مقدم تاکید کرد: در بحث جستجوها تیم غواصی ما برای یافتن بانوی غرق شده در تنگه هلت، توانستند پیکر شخص فوت شده را در مکانی صعب العبو ر تفحص کنند و نگرانی اعضای خانواده را رفع کنند.

کد خبر 691230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.