جامعه ما نیازمند نگاه انسانی نسبت به مقوله وحدت است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: فارغ از دیدگاه‌های مذهبی، ما در جامعه خود به نگاه انسانی نسبت به مقوله وحدت نیاز داریم و اعتقادات و دیدگاه‌های مذهبی باید مورد احترام قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز _پنجشنبه، ششم مهرماه_ در همایش طلایه‌داران وحدت و مقاومت که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری لازمه وحدت، ایمان قلبی و اعتقادی، تفکر عمیق و عقلانیت است و وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حبل‌الله باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه به نگاه انسانی نسبت به مقوله وحدت نیاز داریم، افزود: اعتقادات و دیدگاه‌های مذهبی باید مورد احترام قرار گرفته و نباید به دستاویزی برای خدشه‌دار کردن وحدت بین شیعه و سنی تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: عده قلیلی بدون تحقیق به برخی اعتقادات مذهبی مانند پیاده‌روی اربعین ایراد می‌گیرند و با عناوینی همچون خرافه از آن یاد می‌کنند، در صورتی که حب امام حسین (ع) را همه مردم حتی مسیحیان و غیرمسلمانان نیز دارند و در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله وحدت در استان کردستان پابرجا است، خاطرنشان کرد: مرز باشماق مریوان به برکت زوار امام حسین (ع) رونق گرفته است و پیاده‌روی اربعین به توسعه اقتصادی و آبادی این استان منجر خواهد شد.

سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف از نامگذاری هفته وحدت ایجاد همدلی و روح برادری بین مسلمانان با تأکید بر اصول و پرهیز از اختلافات جزئی است.

وی افزود: دشمنان از موفقیت ما در حوزه وحدت اسلامی در هراس هستند و همین باعث نگرانی آن‌ها شده که نقش روحانیون در این زمینه بسیار مهم و خطیر است.

کد خبر 691214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.