وزارت ورزش و جوانان به ارتقای سرانه‌های ورزشی در اصفهان کمک کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با توجه به نیاز شهر و برای افزایش سرانه‌های ورزشی که نسبت به میانگین کشوری کمتر است، با همکاری دستگاه دولتی یعنی وزارت ورزش و جوانان اقدامات لازم انجام شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان، برای نخستین‌بار پس از هماهنگی با اعضا، در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی (ص) با حضور رئیس جمهور و مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به این موضوع و در راستای نظارت بر روند تکمیل و آماده‌سازی این مرکز، جلسه کمیسیون تلفیق در این مکان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش یک ماه اخیر توسط همکاران در شهرداری، مرکز همایش‌ها به‌صورت زیبا و آبرومندانه‌ای آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق، در زمینه خدمات شهری و پسماند بود، اضافه کرد: مهرماه، فصلی است که پیمانکاران مناطق پانزده‌گانه برای دفع پسماند و نظافت شهر انتخاب می‌شوند که با پیگیری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشخص شدند.

نورصالحی تاکید کرد: نیاز بود برنامه‌ها و مشکلاتی همچون زیباسازی، نظافت، رفت‎‌وروب و دفع پسماندهای تر و خشک که از سوی شهروندان مطرح می‌شود، به‌اطلاع پیمانکاران برسد، از این‌رو حدود پنج ساعت از جلسه کمیسیون تلفیق به ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها اختصاص یافت و با توجه به انتظارات و تذکرات، شرایط اطمینان‌بخشی پیش آمده است تا مطمئن باشیم در زمینه پسماند خشک و تر برای شرایط بهتر برای جمع‌آوری و انتقال به مرکز پردازش پسماند، تمهیداتی پیش‌بینی شده است و در دوره یک‌ساله استقرار پیمانکاران جدید، شرایط بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.

نتیجه اقدامات معاونت فرهنگی شهرداری درباره طرحی که از سوی اعضای شورا در زمینه فعال‌تر شدن حوزه ورزش شهرداری و مشارکت با بعضی مجموعه‌های ورزشی و توسعه فضاهای ورزشی در کمیسیون فرهنگی مطرح شده بود، بررسی شد.

وی اضافه کرد: انتظار داشتیم در حوزه سازمان‌های فضای سبز و میادین میوه تره‌بار نیز مواردی مورد بررسی قرار گیرد که با توجه به اهمیت موضوع نخست جلسه، این موارد به جلسات آینده منتقل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در ادامه جلسه کمیسیون تلفیق، با توجه به اینکه طرحی از سوی اعضای شورا در زمینه فعال‌تر شدن حوزه ورزش شهرداری و مشارکت با بعضی مجموعه‌های ورزشی و توسعه فضاهای ورزشی در کمیسیون فرهنگی مطرح شده بود، نتیجه اقدامات با حضور معاون فرهنگی شهردار مطرح و مقرر شد تا یک ماه آینده به جمع‌بندی بهتری برسد و امیدواریم با توجه به نیاز شهر و برای افزایش سرانه‌های ورزشی که نسبت به میانگین کشوری کمتر است، با همکاری دستگاه دولتی یعنی وزارت ورزش و جوانان اقدامات لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایان دوره دو ساله مدیریت مرکز پژوهش‌های شورا، باید اعضای هیئت امنای آن انتخاب می‌شدند که پنج تن از رؤسای دانشگاه‌های مطرح کشوری و استان به‌عنوان شخصیت‌های حقوقی برای غنای بهتر آن و سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان اعضای هیئت امنا انتخاب شدند تا در نخستین جلسه نیز رئیس آن انتخاب شود.

نورصالحی تاکید کرد: پس از جلسه نیز بازدید مفصلی از بخش‌های مختلف مرکز همایش‌ها داشتیم و اطمینان اعضا از اینکه کار به‌خوبی پیش رفته است و فضای مناسبی برای اجرای برنامه‌های آینده به نحو مطلوبی انجام شده است، حاصل شد.

کد خبر 691159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.