فراخوان به هیوندای و کیاسواران  به علت احتمال آتش‌سوزی خودروها

شرکت‌های هیوندای و کیا نزدیک به ۳.۴ میلیون خودرو خود را در ایالات‌متحده آمریکا به‌دلیل خطر آتش‌سوزی فراخوان کرده و از مالکان خواستند فعلاً در فضای باز پارک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌های خودروسازی هیوندای و کیا به فراخوان خودرویی نزدیک به ۳.۴ میلیون وسیله‌نقلیه در ایالات‌متحده پرداخته و از مالکان خواستند به‌دلیل بالا بودن خطر آتش‌سوزی در محفظه موتور از پارک این خودروها در فضاهای بسته و نزدیک به اشیا قابل اشتعال خودداری و تا زمان رفع نقص، وسیله‌نقلیه خود را در فضای باز پارک کنند.

فراخوان خودرویی زمانی اتفاق می‌افتد که یک خودروساز از وجود نقصی پنهان در وسایل‌نقلیه ساخت خود آگاهی پیدا می‌کند و پس از این تشخیص به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب و خسارت خودروهای شناسایی‌شده را فراخوانی می‌کند.

لزوم فراخوانی خودروهای هیوندای و کیا در آمریکا

طبق اسناد منتشر شده توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات‌متحده، امکان نشت مایع از ماژول کنترل سیستم ضدقفل ترمز (ABS) بعضی از خودروهای هیوندای و کیا و ایجاد اتصالی برق در حین رانندگی با این خودروها وجود دارد. خودروسازان تأکید کردند این خطر چنان جدی است که حتی امکان اشتعال خودروها در حالت سکون در پارکینگ‌ها نیز وجود دارد.

مطابق با این اسناد تاکنون در خودروهای شرکت هیوندای ۲۱ آتش‌سوزی و ۲۲ حادثه حرارتی از جمله دود، سوختن و ذوب شدن قطعات و ۱۰ حادثه آتش‌سوزی و ذوب‌شدگی قطعات در خودروهای شرکت کیا گزارش شده که البته هیچیک آسیب‌های جانی به‌دنبال نداشته است.

فراخوان خودرویی هیوندای و کیا

فراخوان هیوندای و کیا شامل چندین مدل خودرو و شاسی‌بلند از سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ از جمله شاسی بلند سانتافه هیوندای و شاسی بلند کیاسورنتو می‌شود.

شرکت‌ها خاطرنشان کرده‌اند که نمایندگی‌های این مدل خودروها فیوز ترمز ضد قفل را بدون هیچ هزینه‌ای برای مالکان تعویض می‌کنند.

طبق اطلاعیه‌ها شرکت کیا از چهاردهم و شرکت هیوندای از بیستم نوامبر به ارسال نامه‌های اطلاع رسانی برای مالکان خودروهای یادشده اقدام خواهد کرد.

هیوندای در بیانیه‌ای اعلام کرد که مالکان می‌توانند به رانندگی با خودروها ادامه دهند و این فراخوان تنها به‌منظور اطمینان از ایمنی مشتریان در دست انجام است و تاکنون هیچ حادثه جدی گزارش نشده است. این شرکت خاطرنشان کرد که یک اورینگ در موتور ترمز ضد قفل می‌تواند به‌دلیل وجود رطوبت، کثیفی و محلول روغن ترمز به مرور زمان استحکام آب‌بندی خود را از دست بدهد و باعث نشتی شود. با این حال فیوز جدید جریان عملیاتی ماژول ترمز را محدود می‌کند.

کیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ممکن است آتش‌سوزی در محفظه موتور در ناحیه واحد کنترل ترمز به دلیل اتصال برقی رخ دهد که منجر به جریان بیش از حد می‌شود و علت دقیق اتصال کوتاه مشخص نیست. این خودروساز اطمینان داد که مشکل یادشده تاکنون هیچ تصادف یا جراحتی در پی نداشته است.

با این حال مقامات آمریکایی خواهان رفع مشکلات طراحی اساسی موجود و تعمیر اورینگ و نشتی شده‌اند که باعث ایجاد مشکل در خودروهای این خودروسازان شده است.

کد خبر 691139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.