خشکسالی در گلستان سطح زیرکشت پنبه را کاهش داد

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به خشکسالی و خالی بودن سدهای وشمگیر و گلستان، کشت پنبه در سال جاری از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار کاهش یافت.

علی موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کشت پنبه در سه سال اخیر روند رو به رشدی در استان داشته، اظهار کرد: با این شرایط کشاورزان بیشتر به سمت کشت پنبه روی آوردند اما با توجه به خشکسالی در سال‌های اخیر، شرایط برای کشاورزان قدری دشوار شده است.

وی با بیان اینکه اغلب کشت پنبه در نوار شمالی استان انجام می‌شود، افزود: سال گذشته حدود ۲۰ هزار هکتار پنبه در اراضی استان کشت شد اما امسال با توجه به خالی بودن سدهای وشمگیر و گلستان، این محصول کاهش قابل توجهی یافته و به ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه کشت پنبه هم مشکلات خاص خودش را دارد، خاطرنشان کرد: موضوع برداشت و بازرگانی و فروش پنبه همواره دغدغه جدی در این حوزه به شمار می‌رود.

موسی‌خانی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی یک بخش تخصصی است که همواره در بخش تأمین و کیفیت نهاده‌های کیفیت تلاش دارد به همین خاطر در سال‌های اخیر بذر پنبه‌ای را به کشاورزان معرفی کردیم که از کیفیت مناسبی برخوردار است و کشاورزان هم راضی بودند.

وی تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه پنبه کاران مدت طولانی کشت این محصول بود بر این اساس در یک دهه اخیر مؤسسه تحقیقات پنبه کشور ارقامی را به کشاورزان معرفی کرده که دوره رشد پنبه را به ۱۴۰ روز رسانیده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی گلستان از عرضه کود یارانه‌ای به کشاورزان خبر داد و گفت: بابت هر کیسه کود فسفر یا پتاس که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد چیزی نزدیک به سه میلیون تومان دولت یارانه پرداخت می‌کند تا هزینه تولید کاهش پیدا کند.

کد خبر 691138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.