لزوم پیگیری حق بیمه ساختمانی توسط سران قوا/ آتش‌نشانی شهر بندرعباس باید مجهز شود

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «اصلاح حق بیمه پروانه ساختمانی باید توسط سران قوا پیگیری شود»، «امنیت و آسایش امروز کشور مدیون ایثار و فداکاری شهیدان است»، «فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای راه اندازی کارخانه کمپوست زباله در ارومیه»، «پرداخت معوقات بدهکاران بزرگ مدیریت شهری تسهیل می‌شود» و «تجهیز آتش‌نشانی شهر بندرعباس ضرورت دارد» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

اصلاح حق بیمه پروانه ساختمانی باید توسط سران قوا پیگیری شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: افزایش بیش از ۴۰ برابری بیمه تأمین اجتماعی کارگران در صدور پروانه ساختمانی ۱۴۰۲ به یک چالش نوظهور در حوزه ساخت‌وساز تبدیل شده است و همین مسئله نیز موجب می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور، بیشتر مردم به ساخت‌وساز غیرمجاز بیاورند.

وی افزود: بدون شک این مصوبه موجب دریافت مبلغ قابل توجهی تحت عنوان تأمین اجتماعی از مردم و سازندگان هنگام صدور پروانه خواهد شد که نتیجه آن چیزی جز افزایش ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی و احتمال بروز خطرات ایمنی و جانی برای ساکنان آن به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار در پی‌نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش چندین برابری حق بیمه پروانه ساختمانی گفت: در حال حاضر تمام کشور درگیر این مشکل است، از این‌رو سران سه قوه باید پیگیر حل این مسئله باشند، زیرا با روال فعلی هیچ گره‌ای باز نمی‌شود.

امنیت و آسایش امروز کشور مدیون ایثار و فداکاری شهیدان است

ماشاالله ایزدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: امنیت و آسایش کشور مدیون ایثار و فداکاری شهیدان است.

وی افزود: شهدا در حوزه‌های مختلف غیرت، جوانمردی و ایثار خود را نشان دادند. امروز شهید لندی برای جهانیان یک الگو در تاریخ است، کسی که جوانی خودش را برای آسایش و رفاه دیگران هزینه کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد گفت: شهدا در حوزه‌های مختلف غیرت، جوانمردی و ایثار خود را نشان دادند. امروز شهید لندی برای جهانیان یک الگو در تاریخ است، کسی که جوانی خودش را برای آسایش و رفاه دیگران هزینه کرد.

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست زباله در ارومیه‌

ساسان ابراهیم‌زاده، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذار، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه از بررسی صورت‌جلسه اصلاحی پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری اوریاد خبر داد.

وی افزود: آخرین تصمیمات در نحوه تعیین تکلیف پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری اوریاد در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذار، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه کمپوست زباله می‌تواند در حوزه کمک مالی و اقتصادی به مدیریت شهری مفید و مؤثر واقع شود، گفت: فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست زباله هرچه سریع‌تر در سامانه ستاد ثبت شود.

پرداخت معوقات بدهکاران بزرگ مدیریت شهری تسهیل می‌شود

عمار ایزدیار، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مصوبات صحن شورای شهر کرج، اظهار کرد: نحوه پرداخت معوقات شهرداری از جمله مطالبی است که به صورت جدی مورد انتقاد قرار گرفت؛ شورای شهر در این خصوص به تعریف بسته‌های تشویقی پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه لایحه تعیین تکلیف چک‌های برگشتی و معوقات شهرداری کرج در صحن شورا مطرح شد، اضافه کرد: این امر به منظور ایجاد انگیزش و تسهیل در پرداخت مطالبات معوق مربوط به چک‌های برگشتی تا تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱ تخصیص یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح تشویقی ویژه بدهکاران بزرگ مدیریت شهری کرج تعریف شده است تا پرداخت معوقات تسهیل شود.

تجهیز آتش‌نشانی شهر بندرعباس ضرورت دارد

مصیب نظری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تقدیر از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان و ایثارگران، اظهار کرد: شهیدان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب اسلامی و وجب به وجب خاک جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و کشور را نسبت به تهاجمات مختلف واکسینه کردند.

وی افزود: امنیت و آسایش امروز کشور ایران فقط به همت شهدا، ایثارگران و غیور مردان ایرانی که در پرتو انقلاب اسلامی تحقق یافت.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس به ویژه آتش‌نشانی این شهر به عنوان معین استان در حوادث انتخاب شده است؛ بنابراین از دستگاه‌های بالادستی و دولت تقاضا داریم نسبت به تجهیز آتش‌نشانی شهر بندرعباس اقدام کنند.

کد خبر 691125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.