پوشش رایگان بیمه ای ۲۵ درصدی مردم استان اصفهان

رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در استان اصفهان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد تقریباً ۲۵ درصد جمعیت استان اصفهان را شامل می‌شود.

زهرا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح بیمه سلامت رایگان در سطح کشور، اظهار کرد: امید به زندگی یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت یک جامعه است و دسترسی راحت و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش بیمه‌ای کارآمدی که در مراجعان و بیماران آرامش خاطر ایجاد کند، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر امید به زندگی است.

وی افزود: در این راستا در سالیان اخیر، مجلس شورای اسلامی سعی کرد تا با یک اقدام انقلابی و حمایتی از مردم، سازمان بیمه که متولی اصلی بیمه همگانی بوده را مکلف کرده که تمام ایرانیان فاقد بیمه را تحت پوشش قرار بدهد تا هیچکس بدون بیمه نباشد و دغدغه بیماری و هزینه‌های دارو و درمان به حداقل برسد.

رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رویکرد مجلس یازدهم حمایت از اقشار ضعیف جامعه بوده که یکی از اقدامات موثر آن در این راستا، تصویب بیمه سلامت رایگان دهک‌های پایین جامعه بود که طی دو سال اخیر به خوبی توسط دولت سیزدهم اجرایی شده است.

وی ادامه داد: فقط در سال گذشته برای حدود شش میلیون نفر طی یک هفته در کل کشور بیمه سلامت رایگان صادر شد که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار نفر سهم استان اصفهان بود.

شیخی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ نیز با مصوبه مجلس، پوشش بیمه سلامت رایگان گسترده‌تر شد و برای پنج دهک پایین جامعه کاملاً به صورت رایگان انجام می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد تقریباً ۲۵ درصد جمعیت استان اصفهان را شامل می‌شود. این مهم فقط با تصویب و حمایت مجلس یازدهم و اجرای دولت سیزدهم اجرا شده است.

کد خبر 691118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.