نام شهدا پیوست فرهنگی طرح‌های شهری است 

استاندار قم گفت: قم یک شهر فرهنگی است و لازم است طرح‌های شهری در قم پیوست فرهنگی داشته باشد که نام و تصویر شهدا بهترین پیوست فرهنگی است.

سید محمد آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه آئین کوچه‌های آسمانی با تشکر از مدیریت شهری برای نصب تابلوهای شهدا در معابر اظهار کرد: مهم‌ترین نتیجه‌ای که قرار دادن نام شهدا بر سر کوچه‌ها دارد، این است که با نام و یاد آنها، مسیر زندگی خود را گم نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر آنچه برای شهدا و خانواده‌های آنها انجام دهیم کم است، افزود: باید نام و یاد شهدا را همیشه زنده نگه داریم و زندگی نامه و وصیت نامه شهید سرلوحه زندگی ما باشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: آنچه امروز اهمیت دارد، تکریم خانواده شهداست تا بدانند اگر شهیدشان نیست اما ما کنارشان هستیم تا دغدغه آنها کاهش یابد، شهدا برای دین و انقلاب رفتند بنابراین وظیفه داریم نسبت به توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد آنها تلاش کنیم.

آقامیری با تاکید بر اینکه شهرداری هر اقدام فرهنگی که بخواهد در زمینه شهدا انجام دهد، تمام قد حمایت می کنیم‌، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نمادهای مذهبی و دینی، شهدا هستند.

وی تصریح کرد: حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و امامزادگان گرانقدر و ظرفیت‌های فرهنگی بسیاری در شهر قم داریم بنابراین هر طرحی بخواهیم در این شهر اجرا کنیم باید دارای پیوست فرهنگی باشد، یعنی نماد فرهنگی داشته باشد.

استاندار قم اضافه کرد: از بهترین نمادهای فرهنگی در شهر نمادهای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و تابلوهای شهداست که بر سر کوچه‌ها نصب می‌شود؛ امیدواریم نام تمام ۶ هزار و ۹۰ شهید استان قم در کوچه‌ها و خیابان‌ها ثبت شود.

کد خبر 691106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.