همایش «سالک الی‌الله» از مصادیق جهاد تبیین است

مدیر بنیاد علمی، فرهنگی هاد با تاکید بر اینکه همایش‌هایی مانند «سالک الی‌الله» از مصادیق مهم جهاد تبیین است، گفت: با آشفته بازاری مواجهیم که به نام عرفان کالاهای تقلبی ارائه می‌شود و در این راستا پرداختن به شخصیت‌هایی که این مسیر را به درستی طی کرده‌اند به نوعی جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد عمومی صبح امروز _پنجشنبه، ششم مهر ماه_ در همایش سالک الی‌الله با بیان اینکه تاریخچه این نکوداشت به بیش از ۱۲ سال قبل باز می‌گردد، اظهار کزد: در آن زمان دنبال بودیم جلسه نکوداشتی برای آیت‌الله ناصری برگزار کنیم و حتی جلسات مقدماتی آن هم تشکیل شد اما خود آیت‌الله ناصری مانع می‌شدند و می‌گفتند تا در قید حیات هستم چنین جلساتی برگزار نشود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر از یک سال است که حوزه علمیه قم و اصفهان درگیر برگزاری این مراسم هستند، افزود: یکی از مسائلی که در جامعه به آن محتاجیم، تجلیل از علم و عالمان است و بر همین اساس یکی از اهداف این همایش نیز همین است، هدف بعد نیز ارائه یک الگوی عینی است و در این راستا تلاش شد در حد توان چنین الگویی ارائه شود.

مدیر بنیاد علمی، فرهنگی هاد عنوان کرد: هدف سوم همایش نیز پرداختن به شخصیت علمایی مانند آیت‌الله ناصری و ترویج یک نوع سبک زندگی است زیرا در این عرصه با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه چنین همایش‌هایی از مصادیق مهم جهاد تبیین است، گفت: با آشفته بازاری مواجهیم که به نام عرفان کالای تقلبی ارائه می‌شود و در این راستا پرداختن به شخصیت‌هایی که این مسیر را به درستی طی کرده‌اند به نوعی جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام عمومی با بیان اینکه هدف دیگر این همایش نیز ادای حقی است که آیت‌الله ناصری بر گردن ما دارند، ادامه داد: برگزاری این همایش آغاز یک راه است و در این راستا دنبالیم میوه‌های نافعی ثمره این نهال تازه کاشته شده باشد.

کد خبر 691104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.