پیوند مبارک خطیر و نکونام / منشأ مشکلات استقلال کجا بود؟

روزهای گذشته شاگردان نکونام به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود دست به اعتصاب پنج‌روزه زدند و در این مدت مدیرعامل باشگاه استقلال با اسپانسر جدیدی قرارداد امضا کرد، به همین واسطه بخشی از مطالبات بازیکنان آبی‌پوش به آن‌ها پرداخت و در نتیجه تمرینات تیمی شاگردان نکونام آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از آغاز لیگ بیست‌وسوم فوتبال، جواد نکونام پس از کش‌وقوس‌های فراوان هدایت تیم فوتبال استقلال را بر عهده گرفت، اما از همان ابتدای کار با حواشی فراوانی از جمله اختلاف نظر با کادر مدیریتی باشگاه مواجه شد؛ در واقع نکونام در زمان مدیریت حجت کریمی سکان هدایت آبی‌پوشان را عهده‌دار شد و طولی نکشید که پس از استعفای کریمی، علی خطیر در رأس مدیریتی باشگاه استقلال قرار گرفت.

خطیر در اولین گام خود دست به کاهش مبلغ قرارداد بازیکنان آبی‌پوش زد و با هدف رعایت سقف رقم قرارداد از جذب مهره‌های مدنظر جواد نکونام خودداری کرد؛ شاید بتوان گفت همین کار علی خطیر سرآغازی برای اختلاف و درگیری با جواد نکونام بود.

این دو نفر بارها در گفت‌وگوهای تلویزیونی اظهارات تندی علیه یکدیگر داشتند و در این بین مشکلات مالی محور اصلی انتقادات نکونام نسبت مدیریت علی خطیر بود. هرچند نباید فراموش کرد که بدهی‌های سرسام‌آور آبی‌پوشان ریشه در عملکرد مدیران پیشین استقلال داشت؛ در هرحال روزهای گذشته شاگردان نکونام به دلیل پرداخت نشدن مطالبات خود دست به اعتصاب پنج‌روزه زدند و در این مدت مدیرعامل باشگاه استقلال با اسپانسر جدیدی قرارداد امضا کرد، به همین واسطه بخشی از مطالبات بازیکنان آبی‌پوش به آن‌ها پرداخت و در نتیجه تمرینات تیمی شاگردان نکونام آغاز شد، همچنین روز گذشته مدیرعامل و سرمربی استقلال در فدراسیون کشتی حاضر شدند و با وساطت علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به اختلاف خود با یکدیگر پایان دادند. جواد خیابانی که این روزها تبدیل به یکی از منتقدان ورزش کشورمان شده است پس از واکنش نشان دادن به اعتصاب استقلالی‌ها، حالا به انتقاد حرکت دبیر در خصوص پادرمیانی بین خطیر و جواد نکونام پرداخته است.

پیوند مبارک خطیر و نکونام / منشا مشکلات استقلال کجا بود؟

پیرامون آخرین شرایط تیم استقلال گفت‌وگویی با رضا رجبی و محمد نوری پیشکسوتان این باشگاه داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

باید فکری به حال وضعیت لیگ برتر شود

محمد نوری، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وقفه طولانی‌مدت لیگ‌برتر اظهار کرد: فکر نمی‌کنم مشابه این برنامه‌ریزی فدراسیون در آسیا و اروپا وجود داشته باشد؛ فدراسیون فوتبال ما نه قانون‌مند است و نه شرایط تیم‌ها را درک می‌کند؛ با این شرایط برای بازیکنان انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند، چراکه آن‌ها نزدیک به یک‌ماه بدون هیچ رقابتی فقط تمرین می‌کنند.

وی افزود: امیدوارم مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان لیگ بهتر شود، چراکه فکر می‌کنم تمام تیم‌ها از این شرایط ناراضی باشند؛ تیم‌های عربی بلافاصله پس از بازی‌های آسیایی بازی داشتند و با این تفاسیر فکر می‌کنم یک نمره منفی دیگر به نمره‌های منفی فدراسیون اضافه شد. در هر حال امیدوارم کسی به جای مهدی تاج بیاید تا برنامه‌ریزی مناسبی در نظر بگیرد.

پیوند مبارک خطیر و نکونام / منشا مشکلات استقلال کجا بود؟

بازیکنان حق داشتند اعتصاب کنند

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون شرایط استقلال در روزهای اخیر گفت: جواد نکونام به خوبی استقلال را هدایت می‌کند و با وجود اینکه در بعضی از بازی‌ها همچون دیدار با سپاهان شایسته پیروزی بود، اما موفق به کسب نتیجه مطلوب نشد عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده است؛ امیدوارم مشکلات آبی‌پوشان برطرف شود تا این تیم برای قهرمانی آماده شود.

وی با اشاره به اعتصاب شاگردان نکونام خاطر نشان کرد: در هر حال بازیکنان از سال گذشته مطالباتی داشتند که باید پرداخت می‌شد و فکر می‌کنم آن‌ها حق دارند؛ به طور کلی پرداخت جزئی صورت گرفته است و امیدوارم بازیکنان با انگیزه بیشتری آماده رقابت‌های لیگ برتر شوند، استقلال مشکلات فراوانی دارد که تنها یک بخش آن مرتبط با مسائل مالی است و امیدوارم با اسپانسر جدید این موضوع حل شود.

اختلاف بین کادر فنی و مدیریت به ضرر استقلال است

نوری ادامه داد: در چند سال گذشته حواشی فراوانی برای استقلال ایجاد شده است و تمام وزرایی که روی کار آمده‌اند با ایجاد تبعیض بین استقلال و پرسپولیس جلوی پای این تیم سنگ اندازی کرده‌اند و همیشه حامی قرمزپوشان بوده‌اند؛ امیدوارم کیومرث هاشمی برخلاف این مسیر حرکت کند.

بازیکن سابق استقلال در خصوص اختلاف بین نکونام و خطیر تصریح کرد: به‌طور کلی باید مشکلات استقلال برطرف شود تا هواداران از فشار و استرس خارج شوند؛ اختلاف نظر نکونام و خطیر باید با شفاف‌سازی حل شود و فکر می‌کنم اگر مسائل مالی از بین برود این کش‌ومکش‌ها کمتر از قبل شود، چراکه بیشتر اختلاف آن‌ها بر سر مشکلات مالی است؛ بی‌شک از بین رفتن این نزاع‌ها به نفع همه خواهد بود.

وی افزود: همه تیم‌ها از این تعطیلات ضربه می‌خورند؛ وقفه‌هایی که به دلیل فیفادی اتفاق می‌افتد معقولانه است، اما اینکه لیگ را به‌خاطر بازی‌های تیم امید کنسل کنیم، مناسب نیست، چراکه برای تمام تیم‌ها مشکل‌ساز می‌شود و امیدوارم برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد تا این شرایط بهبود پیدا کند.

پیوند مبارک خطیر و نکونام / منشا مشکلات استقلال کجا بود؟

یک نفر نیست برای استقلال بزرگی کند؟

همان‌طور که گفته شد موضع‌گیری‌ها نسبت به اعتصاب بازیکنان استقلال تنها به هواداران، پیشکسوتان و اهالی این باشگاه منتهی نشد و سایر چهره‌های ورزشی کشورمان همچون جواد خیابانی هم نسبت به آن واکنش نشان دادند؛ خیابانی به‌تازگی در گفت‌وگویی تأثیرات این حواشی را به آینده تیم ملی نسبت داد و معتقد بود مشکلات درون باشگاه استقلال به راحتی قابل برطرف شدن است.

همچنین گزارشگر کشورمان امروز در گفت‌وگویی پیرامون آشتی‌کنان جواد نکونام و علی خطیر که روز گذشته در فدراسیون کشتی و با وساطت علیرضا دبیر انجام شد، اظهار کرد: چه نیازی بود یک نفر پیدا شود برای رفع اختلافات این دو نفر پیش‌قدم شود؟ چرا مدیرعامل و سرمربی آبی‌پوشان حاضر نشدند از خود کم کنند تا به بزرگی استقلال اضافه شود؟

تأثیر وقفه‌های طولانی مدت در آینده مشخص می‌شود

در ادامه رضا رجبی، یکی دیگر از کارشناسان فوتبال کشورمان و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این تعویق بین بازی‌ها را از هر جهت که مورد بررسی قرار دهیم برای فوتبال کشورمان فاجعه است؛ به لحاظ مالی همه باشگاه‌ها هزینه کرده‌اند و با اینکه تأمین تمام منابع مالی برعهده تیم‌ها است اما در امر تصمیم‌گیری هیچ دخالتی ندارند، به لحاظ فنی نیز هنگامی‌که مربی بخواهد پلن‌های خود را برای دو هفته بچیند باید انرژی بسیاری صرف کند و به طور کلی این تعطیلی‌ها به فوتبال کشورمان آسیب می‌زند و تأثیرات آن در درازمدت، کوتاه‌مدت و بازی‌های بین‌المللی منفی خواهد بود.

وی با اشاره به حواشی آبی‌پوشان افزود: استقلال همیشه استقلال است و در همه ادوار به عنوان یک مدعی برابر رقیبان خود قرار می‌گیرد؛ مشکلات تیم جواد نکونام می‌توانست به‌راحتی درون خانواده حل شود اما فشار رسانه و هواداران سبب شد چنین اتفاقاتی رقم بخورد؛ مشکلات مالی آبی‌پوشان نتیجه مدیریت قبلی است و بسیار دشوار است که بدون هیچ حمایتی این مسائل حل شود.

پیوند مبارک خطیر و نکونام / منشا مشکلات استقلال کجا بود؟

شرایط برای همه دشوار است؛ اعتصاب راه چاره نیست

رجبی با تاکید بر مشکلات استقلال گفت: امیدوارم به‌خاطر هواداران فوتبال هم که شده است به باشگاه استقلال و علی خطیر کمک شود؛ تفاوتی ندارد چه کسی در رأس مدیریت این باشگاه باشد، چراکه هیچکس نمی‌تواند زیر این مشکلات دوام بیاورد.

وی در خصوص اعتصاب اخیر شاگردان نکونام تصریح کرد: اصلاً اعتقادی به اعتصاب ندارم. درست است که شاگردان نکونام مطالباتی دارند اما این مشکلات برای تمام تیم‌ها وجود دارد، بازیکنان این تیم برای هواداران نباید دست به اعتصاب بزنند، چراکه بدون تردید مدیریت باشگاه تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار خواهد گرفت؛ نسل ما در سخت‌ترین شرایط به‌خاطر هواداران فوتبال بازی کرد و خبری هم از اعتصاب نبود.

با آرامش تمام مشکلات استقلال حل خواهد شد

رجبی ادامه داد: بازیکنان استقلال نباید گمان کنند چون اعتصاب کردند به حساب آن‌ها پول واریز شده است؛ در هر حال امیدوارم این مشکلات مالی برطرف شود تا بازیکنان هم با آرامش بیشتری کار خود را دنبال کنند.

بازیکن سابق استقلال در خصوص اختلاف نظر سرمربی و مدیرعامل این باشگاه تصریح کرد: اختلاف نکونام و خطیر برای هیچ‌یک از آن‌ها نتیجه مطلوبی ندارد؛ هر دو نفر باید در حیطه خود متمرکز باشند و با برگزاری یک جلسه نزاع و اختلاف بین خود را از بین ببرند تا مشکلات این تیم برطرف شود.

حواشی به تیم نکونام ضربه نمی‌زند

وی افزود: فکر نمی‌کنم استقلال از این حواشی ضربه بخورد، چراکه سایر تیم‌ها نیز شرایطی مشابه دارند و به لحاظ بازیکن پرسپولیس هم دو مهره تأثیرگذار خود را در اختیار تیم امید قرار داده است و حتی ذوب‌آهن هم چنین وضعیتی دارد.

این کارشناس فوتبال با اشاره به وضعیت فوتبال ایران گفت: آرزو می‌کنم فوتبال کشورمان به ورطه ورشکستگی نرسد، چراکه وضعیت سال به سال بدتر می‌شود و باید اتاق فکری تشکیل شود تا با یک برنامه‌ریزی درست فوتبال ما در مسیر رشد قرار گیرد.

پیوند مبارک خطیر و نکونام / منشا مشکلات استقلال کجا بود؟

کد خبر 691048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.