توسعه همکاری‌های بانکی و اقتصادی در دستور کار ایران و قطر قرار گرفت

رئیس‌کل بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی در این دیدار ضمن قدردانی از نقش قطر در انتقال منابع ارزی ایران، افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و اقتصادی را زمینه‌ساز توسعه حداکثری و همه‌جانبه مبادلات تجاری ایران و قطر برشمرد و گفت: با توسعه روابط پولی و بانکی تهران - دوحه حجم تجارت میان دو کشور نیز رشد چشمگیری خواهد یافت.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر قطر نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از توافقات حاصله بین دو کشور بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات دو کشور در عرصه اقتصادی تاکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در چارچوب دیپلماسی منطقه‌ای دولت و همچنین به منظور تقویت و توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی با همسایگان، روز چهارشنبه پنجم مهر ماه به دوحه پایتخت قطر سفر کرد.

هفته گذشته ۶ میلیارد دلار از منابع مسدود شده ایران در کره جنوبی به حساب بانک‌های ایرانی در قطر واریز شد.

رئیس کل بانک مرکزی پیشتر و در ۱۵ دی سال گذشته نیز برای پیشبرد هرچه بهتر دیپلماسی ارزی و پولی کشور، راهی قطر شده بود و مقدمات انتقال منابع ارزی فراهم شده بود.

کد خبر 691041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.