باغ پرندگان بر اساس استاندارد و شرایط مطلوب نگهداری می‌شود

مدیر ناژوان گفت: به شهروندان، گردشگران و دوست‌داران محیط زیست اطمینان می‌دهیم، عملکرد همکاران و کارشناسان مجموعه، تحت نظارت مشاور دامپزشک مجموعه وضعیت نگهداری باغ پرندگان را در شرایط مطلوب قرار داده است.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اخبار منتشر شده در فضای مجازی منجر به ایجاد دغدغه برای شهروندان و مسئولان دلسوز شده است، لذا با اطمینان کامل از عملکرد کارکنان و کارشناسان مرکز گردشگری باغ پرندگان اعلام می‌کنم نسبت به بازدید میدانی از فضای باغ و عملکرد اضافه بر روند جاری، انجام شده و لازم است توضیحات کارشناسی در این خصوص به اطلاع شهروندان برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه در عرصه ناژوان با کمبود آب مواجه هستیم، این امر مدیریت ناژوان را بر آن داشت پروژه‌ای تحت عنوان فیلتراسیون آب برکه باغ پرندگان را تعریف کند که در آئین آغاز به‌کار پروژه‌های عمرانی، ناژوان آغاز روند اجرایی پروژه فیلتراسیون را اعلام شد و در حال اقدام است، در این زمینه باید به شرایط ویژه نگهداری آب برکه مذکور که به علت وجود فضولات پرندگان دارای نیترات است و منجر به ایجاد بو و در زمان استفاده، آسیب به فضای سبز می‌شود، اشاره کرد.

مدیر ناژوان خاطرنشان کرد: تا انجام پروژه فیلتراسیون لازم است نسبت به کنترل کیفیت و نظافت اقدام شود و به‌رغم اقدام در این خصوص، تاکید بر لزوم نظافت بیشتر نیز به همکاران اداره خدمات شهری و محیط زیست و نیز گردشگری ارجاع شده و و این دغدغه با دقت بیشتر کنترل خواهد شد.

وی در خصوص غذادهی پرندگان اضافه کرد: با توجه به استقرار کارشناسان مورد نیاز برای این موضوع در باغ پرندگان، ضمن تهیه غذای مناسب، این اقدام بر اساس دستورالعمل‌های کارشناسی که تدوین شد، در حال اجرایی شدن است.

قائلی تاکید کرد: طبق برنامه غذادهی پرندگان نسبت به این موضوع اقدام می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، کمااینکه گاهی اوقات حتی پرندگان آسیب دیده، توسط اداره محیط زیست جهت سیر مراحل مداوا به این محیط منتقل می‌شود یا با توجه به اعتماد شهروندان مجموعه پذیرای پرندگان اهدایی است، البته با توجه به ماهیت و عملکرد باغ پرندگان اصفهان و حداکثر تعامل با پرنده در بازدید شهروندان و گردشگران، انتظار می‌رود بازدیدکنندگان از هرگونه غذادهی غیرمتعارف و بدون هماهنگی با عوامل اجرایی باغ خودداری کنند که خدای نکرده این اقدام منجر به آسیب پرندگان نشود.

وی اضافه کرد: به شهروندان و گردشگران اطمینان می‌دهیم مجموعه باغ پرندگان با عملکرد همکاران و کارشناسان تحت نظارت مشاور دامپزشک مجموعه وضعیت نگهداری باغ پرندگان را در شرایط مطلوب قرار داده است و با برنامه‌ها و رویکرد تعریف شده، در آینده نه چندان دور شاهد به‌روزرسانی و ارتقای کمی و کیفی مجموعه خواهیم بود.

مدیر ناژوان تاکید کرد: از شهروندان و بازدیدکنندگان نیز انتظار داریم به‌دور از هرگونه حاشیه و دغدغه‌ای با همکاران و مدیریت ارتباط برقرار کنند و نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را مطرح کنند تا با بررسی کارشناسی نتایج اعمال و نه‌تنها منجر به هیچ‌گونه افتی در عملکرد نشود، بلکه موجب ارتقای باغ پرندگان ناژوان اصفهان شود.

کد خبر 691029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.