مزارع کشاورزی مازندران جاذبه و مقصد مهم گردشگری است

استاندار مازندران گفت: مزارع کشاورزی مازندران جاذبه و مقصد مهم گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود حسینی‌پور عصر امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در همایش بزرگ رویداد ملی گردشگری مازندران واقع در بابلسر یکی از ظرفیت‌های بزرگ در استان را وجود نیروی‌های انسانی عنوان و بیان کرد: این استان بیشترین مدال‌های طلای کشور و بیشترین مدال‌های المپیاد را در خود دارد و یکی از محبوب‌ترین و سرسبزترین استان‌های شمالی کشور است.

وی با بیان اینکه مازندران با توجه به شرایط آب‌وهوایی میزبانی ۲۰ میلیون جمعیت شناور را به خود اختصاص داده است، افزود: این استان با دارا بودن سه بندر نسبت به سایر استان‌ها متمایز است و این امر ارتباط با سایر کشورهای همسایه را تسهیل می‌کند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه محورها و قطب‌های فراوانی از مازندران با وجود سه محور استراتژیک کندوان، هراز و سوادکوه را می‌توان لحاظ کرد که از جاذبه‌های زیبا و بکر جهت جذب گردشگران برخوردار باشد، تصریح کرد: مازندران همچنین در بخش تولید محصولات کشاورزی دارای رتبه اول است تا با نگاه دهکده تولیدات کشاورزی رویکرد حضور و جذب گردشگری را می‌توان فراهم کرد.

استاندار مازندران یکی از ظرفیت‌های استراتژیک استان را تولید برنج مطرح کرد و گفت: این مزارع می‌تواند بهترین مقصد گردشگری باشد درحالی‌که از آن کم استفاده بردیم و فقط نگاه به سمت تولید محصولات در مازندران وجود دارد.

وی ادامه داد: مازندران در تولید برنج رتبه اول، مرکبات دوم، کیوی رتبه اول، دانه‌های روغنی دوم، گل‌های آپارتمانی و درختچه اول، نهال زیتون رتبه اول، آبزیان با سه هزار ۸۰۰ واحد آبزی‌پروری جایگاه اول را به خود اختصاص داده است؛ این استان همچنین با فعالیت ۷۷ مرکز علمی جایگاه خوبی در کشور داشته اگرچه با وجود انتشار یک‌هزار و شش مقاله علمی و پژوهشی تاکنون در این زمینه کم کار شده است.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم توسعه صنعت گردشگری استفاده از ظرفیت گردشگری داخلی در تقویت انسجام ملی است، اظهار کرد: این استان سالانه با پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر افتخار آشنایی با اقوام متعدد بومی و محلی کشور را دارد که این یک فرصت مناسبی جهت ایجاد تبادل توسعه گردشگری خواهد شد.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران گفت: افزایش سهم درآمد از تولید خالص گردشگری با حضور گردشگران خارجی، حفظ و ارتقای صنایع دستی، حفاظت و صیانت از نیاز فرهنگی و طبیعی، تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، حفاظت از آثار باستانی در موزه‌ها، توسعه گردشگری تندرستی از برنامه‌های مهم استان است با توجه به اینکه در سال گذشته دستور طبیعت‌گردی در میانکاله در سفر ریاست جمهور به استان صادر و دستور کار قرار گرفته است، این برنامه‌ها می‌تواند در توسعه گردشگری مازندران مؤثر باشد.

وی با اشاره به ایجاد امکانات سفر دریایی در دریای خزر خاطرنشان کرد: امکانات آن دستور کار است و به زودی اجرایی می‌شود؛ همچنین لغو روادید از برنامه مهم کار استان بوده که با رایزنی کشورهای روسیه و CIS اتفاق افتاد.

کد خبر 691009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.