۸۲ درصد حوادث رانندگی برون‌شهری در راه‌های روستایی و فرعی رخ می‌دهد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۸۲ درصد از وقوع حوادث رانندگی برون شهری این استان در راه‌های روستایی و فرعی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمد پورشمس امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسیرها در استان مرکزی به لحاظ وجود تابلو، علائم، دوربین و خط‌کشی وضعیت مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی برون شهری این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل، هشت درصد افزایش یافته است افزود: ۴۶ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی در این مدت در راه‌های دوطرفه و فرعی و روستایی به وقوع پیوست.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر در جاده‌های استان در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند گفت: شمار مجروحان حوادث رانندگی در جاده‌های استان مرکزی در شش ماه نخست امسال به سه‌هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه قبل، کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد که معادل ۷۰۴ نفر است افزود: در مجموع در شش ماه گذشته، هشت هزار فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در استان مرکزی به وقوع پیوسته است.

سرهنگ پورشمس با بیان اینکه پراید همچنان در صدر خودروهایی است که بیشترین متوفیان را با ۱۸ درصد در تصادفات فوتی شش ماه نخست امسال به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه‌ها و نهادهای استان مرکزی در این مدت در وقوع ۴۱ حادثه رانندگی منجر به فوت نقش داشته‌اند.

وی علت بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان مرکزی را ۵۵ درصد به علت عدم توجه به جلو و ۲۱ درصد انحراف و تجاوز به چپ اعلام کرد و گفت: محور اراک- توره با ۵۱ فقره تصادف، آزادراه ساوه و همدان با ۴۳ فقره، محور قدیم ساوه -همدان با ۳۱ فقره، مسیر فرمهین-اراک با ۲۷ فقره، محور ساوه-تهران با ۳۰ فقره، مسیر اراک- قم با ۳۲ فقره، محور خمین-دلیجان با ۱۸ فقره و مسیر دلیجان-اصفهان با ۱۵ فقره، بیشترین فوتی‌های حوادث رانندگی این استان را در شش ماه نخست امسال را دارا هستند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه ۶۱ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در جاده‌ها در سر صحنه به وقوع پیوست اظهار کرد: ۳۹ درصد هم در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند همچنین ۶۸ درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی برون شهری این استان در شش ماه گذشته، مرد و ۳۲ درصد زن است.

وی ادامه داد: ۷۳ درصد از کشته‌شدگان این حوادث جوان بودند.

سرهنگ پورشمس با بیان اینکه ۴۸ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت استان مرکزی در شش ماه نخست امسال مربوط به خودروهای بومی و ۵۲ درصد، خودروهای غیربومی است تصریح کرد: میزان تردد در جاده‌های استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه گذشته ،۸۹۴ هزار تردد بیشتر است.

وی با بیان اینکه ۶۱۴ هزار راننده متخلف در این مدت اعمال قانون شدند گفت: بیش از ۹۴ هزار تخلف به صورت مستقیم و توسط مأموران انجام شد، همچنین ۶۰۰ تست مواد مخدر و الکل از رانندگان متخلف در مسیرهای ارتباطی استان مرکزی صورت گرفته که ۴۰ مورد آن مثبت بود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شناسایی و اعمال قانون ۴۳۰ راننده بدون گواهینامه در شش ماه نخست امسال خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰ خودروی شوتی در جاده‌های این استان متوقف و بیش از ۸۰۰ خودروی شوتی هم در سیستم ثبت شد که ۶۰۰ مورد از آنها توقیف شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر ترافیکی و تردد جزو استان‌های درجه یک کشور است تصریح کرد: این استان همواره در بحث تردد و ترافیک رتبه‌های اول تا سوم را داراست.

سرهنگ پورشمس اظهار کرد: چهار درصد از مسیرهای استان مرکزی آزادراه، هفت درصد بزرگراه، هفت درصد راه اصلی و مابقی راه‌ها معادل ۸۹ درصد، راه‌های دو طرفه و بدون جداکننده وسط و مستعد بدترین حالت تصادف هستند.

وی با بیان اینکه محور زالیان یکی از محورهای بحرانی استان مرکزی است گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ نفر در این محور جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه مقرر شده تا پایان امسال، این مسیر به راه بزرگراه تبدیل شود اضافه کرد: از مسیر شمال تا جنوب هیچ مسیر دو طرفه‌ای جز راه ۲۵ کیلومتری محور زالیان وجود ندارد و این بسیار پرخطر است همچنین مسیر ازنا، خمین-الیگودرز، جاده قدیم همدان و کنارگذر شمالی اراک از دیگر محورهای دو طرفه اصلی و بحرانی هستند که قرار است این راه‌ها هم به زودی به بزرگراه تبدیل شود.

کد خبر 691006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.