تعاملات مدیریت شهری و اصناف به نفع مردم رقم می‌خورد

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با اشاره به همکاری‌های مشترک بین مدیریت شهری و اتاق اصناف گفت: تعاملات این دو مجموعه به توسعه شهری و نفع مردم می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله امینی امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در نشست مشترک با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف و رئیس بسیج اصناف تیران و کرون اظهار کرد: اصناف یکی از قطب‌های مهم اقتصادی شهرستان به حساب می‌آید که باید دغدغه‌های آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر در دوره جدید به دغدغه‌ها، نیازها و مطالبات این قشر توجه کرده و این موضوعات روی میز شورا برای بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با بیان اینکه همکاری‌های مشترک بین مدیریت شهری و اصناف در گذشته کم‌تر رقم خورده، تصریح کرد: تعاملات این دو مجموعه به توسعه شهری و نفع مردم می‌انجامد.

وی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با بازار روز شهر، زیباسازی بلوار اصلی، ساماندهی مشاغل و جلب مشارکت کسبه برای پرداخت عوارض شهرداری جز اولویت‌های تصمیم‌گیری شورای اسلامی شهر است، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت عوارض شهرداری توسط کسبه و شهروندان مدیون شدن آنان به بیت‌المال را به همراه دارد.

امینی ادامه داد: شهرداری در طول سال خدمات‌رسانی متعددی به کسبه از جمله نظافت، حمل زباله و حفظ و نگهداری فضای سبز را ارائه می‌دهد که در صورت عدم پرداخت به موقع عوارض جریان خدمت رسانی دچار اختلال می‌شود.

به اعتقاد وی، پرداخت به موقع عوارض شرایط را برای خدمت بهتر و رفع نیازها فراهم می‌کند و نباید نسبت به بدهی خود بی توجه باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران با بیان اینکه بعضی با اهداف شخصی، مانع از پرداخت عوارض توسط شهروندان می‌شوند، خاطرنشان کرد: اداره شهر بر اساس همین درآمدهای عوارض انجام می‌شود و وجوه همشهریان از مسیر واقعی دور نشده و حیف و میل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: طراحی نرم‌افزار جامع اخذ عوارض بر اساس اطلاعات کسبه در شهرداری انجام و کارت‌خوان سیار برای وصول بدهی‌ها توسط مأمور شهرداری پیش‌بینی خواهد شد.

امینی با اشاره به دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر پیرامون ایجاد انگیزه برای حضور کسبه جوان و دارای تحصیلات در هیئت رئیسه اتحادیه‌ها و همچنین ارائه طرح تشویقی برای اخذ عوارض از کسبه، تصریح کرد: چنین اقدامی منجر به ایجاد خلاقیت در کسب‌وکارها و ایجاد انسجام در بین اصناف شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: اتاق اصناف طرح پیشنهادی خود را برای تشویق بازاریان در پرداخت عوارض کسب و پیشه را به مدیریت شهری ارائه دهند تا پس از بررسی و انطباق با قانون، اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تیران یادآور شد: ۳۰ میلیارد ریال امسال برای سنگفرش پیاده‌روهای شهر در بودجه شهرداری پیش بینی شده که با تحقق اعتبار به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: در این خصوص واحد عمران شهرداری تیران الزامات قانونی و مقررات شهرداری را به اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان تیران و کرون اعلام می‌کنند تا بر این اساس کارها پیش برود.

امینی تداوم جلسات مشترک بین اتاق اصناف و شورای اسلامی شهر را برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم مهم خواند و گفت: نارضایتی شهروندان نسبت به فعالیت شرکت سرب و روی در جلسه‌ای تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 691002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.