سه هزار گردشگر روسی در صف ورود به ایران

معاون رئیس بخش دپارتمان و روابط چند جانبه پروژه‌های روسیه گفت: تاکنون سه هزار گردشگر روسی برای دریافت ویزای الکترونیکی به ایران درخواست کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الیزابت آیدیان امروز چهارشنبه پنجم مهرماه در اولین روز رویداد ملی گردشگری مازندران با اشاره به اجرای لغو روادید در بسیاری از کشورهای دنیا از سوی این آژانس، ایران را جزو یکی از این کشورها مطرح کرد و گفت: تاکنون سه هزار نفر برای دریافت ویزای الکترونیکی درخواست کردند.

وی با بیان اینکه امروز اولین گروه با لغو روادید وارد ایران شد، افزود: در نتیجه این تفاهم‌نامه مردم در منزل می‌تواند ویزای الکترونیکی دریافت کنند تا بدین شکل سفر روسیه را برای ایران جالب‌تر و راحت‌تر کنیم.

آلبینا آمینیی وا رئیس آژانس مسافرتی استان باشقیرستان روسیه نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران یک تمدن چند هزار ساله در شرق است، اظهار کرد: شرکت ما به عنوان نماینده صنعت گردشگری روسیه و سایر آژانس گردشگری حضور یافته است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ما تجربه در حضور نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و آشنایی با مدیران را داشته و از فعالیت این استان استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: با این رویداد روابط بین ایران و روسیه در امر توسعه گردشگری افزایش می‌یابد و مدیران شرکت‌ها می‌توانند در جهت این توسعه کمک کنند.

رئیس آژانس مسافرتی استان باشقیرستان روسیه عنوان کرد: باشقیرستان یک استان مسلمان‌نشین است و می‌تواند نقاط مشترکی در جهت توسعه گردشگری با مازندران داشته باشد و این تفاهم‌نامه‌ای بین دو کشور در جهت لغو روادید است.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز وسیعی در زمینه گردشگری بین ایران و روسیه دیده می‌شود و امیدوار بر همکاری بلندمدت این همکاری هستیم.

کد خبر 690990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.