حریق ساختمان‌های بلندمرتبه در اصفهان مهمترین چالش آتش‌نشانی است

معاون پیشگیری و ایمنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حریق ساختمان‌های بلند مرتبه شهر، مهمترین چالش پیش‌روی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان است، گفت: بسیاری از این ساختمان‌ها تاییدیه‌های آتش نشانی و اطفای حریق را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد سوم مسعود عنایت‌زاده امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه _در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ ساختمان ناایمن در سطح شهر اصفهان شناسایی شده است که به مرور بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

وی افزود: کارگروهی تحت عنوان بررسی و پایش ساختمان‌های شهر تشکیل شده است که ارگان‌های مختلف در آن نماینده داشته و سازمان آتش نشانی نیز یکی از این ارگان‌ها بوده، پس از بازدیدها، نظرات هر یک از ارگان‌ها برای ایمنی یا ناایمن بودن اعلام می‌شود.

معاون پیشگیری و ایمنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تعداد زیادی از این ساختمان‌ها دولتی است، البته در این میان بیمارستان‌هایی هم دیده می‌شود، اما طی تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسیده است قرار بر این بوده طی پنج سال ایمنی بیمارستان‌ها انجام شود.

وی افزود: با بانگ بلند اعلام می‌کنیم که بازار بزرگ اصفهان به لحاظ ایمنی بسیار نامطلوب است و در این زمینه ارگان‌های مختلف چون اوقاف، اتاق اصناف، اداره کل میراث فرهنگی استان، متصرفان و انجمن اسلامی بازار با سازمان آتش‌نشانی همکاری نمی‌کنند.

عنایت‌زاده تصریح کرد: اتاق اصناف اصلاً زیر بار استعلام ایمنی واحدهای صنفی داخل بازار نمی‌رود، ایمنی محیط در بازار بزرگ لازم است که همکاری نمی‌شود.

وی افزود: حریق ساختمان‌های بلند مرتبه شهر، مهمترین چالش پیش‌روی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان است، همان‌طوری که پیش از این تاکید شده است، بسیاری از ساختمان‌های بلند مرتبه شهر تاییدیه‌های آتش‌نشانی و اطفای حریق را ندارند.

برای ایمنی هتل‌های شهری به واسطه مجوزی که باید سالانه از اتحادیه خود دریافت کنند، استعلام ایمنی از طریق اتحادیه‌ها انجام می‌شود.

معاون پیشگیری و ایمنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع ایجاد آسانسور برای ساختمان‌های قدیمی سه طبقه که پیش از این داشتن آسانسور برای آن‌ها الزام قانونی نبوده است، گفت: در این راستا به دنبال کمک به مردم و دریافت مجوز برای ایجاد آسانسور در چشمه پله‌های این ساختمان‌ها اقدام و پس از جلسات متعدد با متولیان امر و ارائه راهکاری ایمن و علمی این مجوز فراهم شده است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان به این مهم دست یابند.

وی درباره آخرین وضعیت آزمایشگاه علت‌یابی حریق آتش‌نشانی با سازمان شهرداری اصفهان ادامه داد: این آزمایشگاه با همکاری دانشگاه اصفهان در مرحله آموزش تخصصی کارشناسان است و با پایان آموزش‌ها به مرحله بهره برداری می‌رسد.

عنایت‌زاده با بیان اینکه اقامتگاه‌ها و بوم گردی در مباحث ایمنی وضعیت خوبی داشته است، تصریح کرد: برای ایمنی هتل‌های شهری به واسطه مجوزی که باید سالانه از اتحادیه خود دریافت کنند، استعلام ایمنی از طریق اتحادیه‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت هتل‌های سطح شهر در زمینه ایمنی بد نیست، اما اوضاع مهمان‌پذیرها در بحث ایمنی خوب نیست تصریح کرد: اغلب آن‌ها ساختمان‌های قدیمی است که امیدواریم از سوی ارگان‌های نظارتی مربوطه این الزام مورد توجه باشد.

کد خبر 690969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.